onsdag 5 maj 2010

Vecka 29

Japp, nu har vi alltså kommit till vecka 29. Det trodde jag inte när jag först åkte in akut med blödningar i vecka 21. Usch, hemska tanke. Är så glad och tacksam för att det gått bra hittills och håller tummarna för att det ska göra det framöver också!

Idag har vi varit på Förlossningsinformation. Jag trodde det skulle vara en slags förberedande Profylaxkurs, men tydligen var det så att barnmorskan som höll i det har egna profylaxkurser som man kan boka in. Idag fick vi mycket info om förlossningen, hur den kan gå till, de olika skedena, bedövningsalternativ, pappans roll mm. Det var väldigt givande även fast jag redan läst en hel del. Nu fick man ju möjlighet att ställa frågor, vilket jag passade på att göra så klart! ;-) Även Pelle tyckte det var givande och det känns skönt att han fått träffa andra blivande pappor och fått höra en barnmorskas info om vilken roll han bör inta och hur kan stötta osv. Pia, som hon hette, var verkligen superbra och hon var mycket tydlig. Hon arbetar på förlossningen i Karlskrona så jag hoppas att hon jobbar när Blixten kommer! Önska kan man ju alltid. =) Hon hade en egen hemsida som man kan kika in på, Pias Profylax.

Nu sitter jag här i soffan och ska väl spendera kvällen som jag gör varje kväll; framför teven. Tycker det är så tråkigt när nästan alla kvällar ser likadana ut, dvs framför teven eller datorn. Kan ju inte precis gå ut och gå en runda vilket jag längtar så oerhört mycket efter. Förra våren tog jag och syrran ofta långa promenader vid havet här eller i skogen. Man får liksom en helt annan känsla för våren när man kommer ut, något jag märker nuförtiden när jag väl luftar näsa utanför dörren. Men är det mycket vila som gäller så är det. Jag åker bara iväg när det är nödvändigt, och där inräknar jag så klart allt som har med bebis att göra. Föräldrarutbildning och dylikt tänker jag gå på, känns mycket tryggare då. På fredag är det Föräldrarutbildning för första gången och det ser jag fram emot väldigt mycket!














Såhär såg jag och magen ut idag!


Privata bilder

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har följt din blogg ett tag nu (är själv i vecka 26 efter ivf - fantastiskt!) Ohh, snygg tunika/topp. Vart är den köpt om man får fråga...?! /Mickan

Pernilla sa...

Hej! Vad härligt att IVF funkat för er, Grattis till graviditeten!! Vi blev uppsatta i kö månaden innan vi plussade.

Klänningen är köpt på Gina tricot, tror det var i januari den inhandlades så jag vet inte om de finns kvar nu! :/

Stort lycka till med allt! =)

Kram!

Lis sa...

Hej, som det ser ut nu så verkar det inte som om vi kommer hinna gå på någon kurs. Men i slutet av månaden så kasnke det kommer upp nya papper på anslagstavlan hos vår bm. Just nu var det bara för föräldrar som skulle ha barn i maj/juni. Men, vi får se.

Ja, då kanske man ska börja skriva något sådant. Vet ungefär hur jag vill ha det så. =)

Skönt att inte alla får så dålig info som man får hos våran bm. =) /Lis

Grodmamman sa...

Kul att höra att det finns bra föräldrakurser också. När vi gick så nästan de ifrågasatte hur vi hade klarat av att bli gravida. Det var på så låg nivå att maken sa att han vägrade gå med på fler gånger!:)
Kram

Melanie sa...

precis hittat till din blogg, ser att vi är i samma vecka:-) Vilket datum är det sagt för er? Grattis!

Nadja sa...

Vilken fin blogg och vad fint huset blir! Lycka till med allt! Trevlig helg! /Nadja

Emma & Theo sa...

vilka härliga magbilder :) saknar att kunna lägga upp sådana jag med. Fast nu har jag å andra sidan min lilla son på snart 3 veckor hos mig så.. :D jättefin blogg! Fina bilder! Mvh / Emma & Theo