söndag 23 maj 2010

Härliga helg!

Hej svej!

Den här helgen har verkligen varit underbar och har mest spenderats ute i solstolen på innergården. Vädret har varit varmt och soligt mestadels och jag har verkligen laddat batterierna och fyllt på med positiv energi. Vi har umgåtts med våra underbara vänner hela helgen, i fredags vart det kalas och igår var det grillning. Vi kunde sitta ute till klockan var halv nio på kvällen, och först DÅ började vi frysa lite! Så härligt! Sommaren är på väg, även om de lovat svalare väder denna veckan. Hoppas det inte håller i sig och att värmen kommer tillbaka snabbt! Nu är ju snart maj slut och det är juni, vart har denna månaden tagit vägen??! Helt sjukt vad tiden går snabbt! Har sagt det innan, men det är ju så! Tycker nyss att det var Valborg.

Börjar längta så oerhört mycket nu efter vårt lilla hjärta i magen. Funderar mycket på om det är en liten tjej eller kille, hur h*n ser ut och vad bebis ska heta. Pojknamn är väl nästan bestämt men flicknamn är alltid svårare. Vi har några på lager men ännu inget som båda tycker känns helt "rätt". Tror att det är svårare med flicknamn eftersom det finns så många fina att välja på, i alla fall i mitt tycke. Vi har i alla fall bestämt att vi inte kan ta hänsyn till vad andra tycker och tänker om namnet i fråga och inte heller om någon annan "paxat" det namnet. Vi ska ha barn NU (ja, snart iaf!) och känner jag att jag vill att vårt barn ska heta ngt speciellt så struntar jag i om någon annan också har det namnet på "sin lista". Låter kanske dötöntigt men det är så vi känner.

Idag har vi förresten haft fotografering här hemma! Var verkligen superkul och Anette som fotade oss var så duktig och proffsig och sa precis hur man skulle "posa"! Ha ha, jag och sambon är ju inte så vana men tyckte vi fick in det tillslut! Man kände sig i alla fall supertrygg med Anette och allt var så naturligt. Fick se ett smakprov på några bilder hon tog och de blev så bra!! Längtar tills vi får se alla bilderna, spännande, spännande! Även sambon blev varm i kläderna efter ett tag och släppte loss, hi hi! =)

Imorgon bär det av till doktorn igen för en koll samt till barnmorskan för att vägas, kolla blodtryck, SF-mått mm. Alltid lika spännande. Håll tummarna för att allt går bra!

Älskling njuter av solen!


Jag innan grillning i lördags


VARMT! =)



Nylukat mellan buxbomsbuskarna. Tack snälla, snälla mamma! Du ställer alltid upp!


Ny ytterlampa på plats! Äntligen!


Outfit innan dagens plåtning! =)


Härliga vänner! Tack för att ni finns!



Privata bilder

5 kommentarer:

Lisa sa...

Tack för att Du finns Pernilla!!

Anonym sa...

...Och vilket pojk-namn är det ni har bestämt?=) Tror dock inte du behöver tänka i de banorna, rätt hundra på att den där Blixten är en liten tösabit!

karolina sa...

Tjejnamn är svårast men roligast tycker jag! Jag hade bestämt mig för en Wilma om det blev en tjej men så fick vi reda på att det blev en kille så då blir det William istället hah dålig fantasi eller vadå!?:P

Pernilla Gravid i vecka 31 sa...

Anonym: Vill helst hålla namnet utanför bloggen! Vad får dig att tro att Blixten är en liten tös?? =)

Anonym sa...

Okej, det kan jag köpa=) Dels pga testet du utförde, men kanske mest KÄNSLAN (och jag brukar ha rätt!)