onsdag 29 oktober 2008

All by myself ..

Stolt! Så kan jag beskriva hur jag känner mig just nu! Har helt själv målat trappen upp till ovanvåningen, ett jobb som var superduper jobbigt på alla vis. Men jag gav mig fanken på att jag skulle göra det klart idag, vilket jag också gjorde. Känns skönt! Nu är det hallen där nere som ska påbörjas så fort vi får huset + taket upp. Det jag målade idag ska även målas en gång till. Varför känns det som man målar och målar men aldrig blir klar?? Inte konstigt när allt ska strykas typ 100 gånger ... I alla fall jobbade jag hårt medan sambon låg hemma och tittade på fotboll. Rättvist? Absolut inte, men pluspoäng får han för att han fixade god middag till en trött målare!

Före ...



Efter



Trappräckena ska antingen bytas ut eller sprutmålas vita, har
ej bestämt vilket ännu. Taket ska sprutmålas då det är omöjligt
att komma åt eftersom trappen är så brant.

5 kommentarer:

Taklyftet sa...

Vad snyggt det blir, helt klart ett lyft!
Här hemma är det också jag som målar allt så du är inte ensam med det :)
Tack för utmaningen jag har redan svarat på den i inlägget innan.
Sköt om dig! Kram

Anonym sa...

Fasen, vad snyggt det blir!
Kan ni inte sprutmåla väggarna också, eller det kanske man inte kan?
Hoppas att allt är bra!

Malin Winbladh sa...

Snyggt, slitet har lönat sig!
ha en skön helg
/Malin

Från koja till slott sa...

Tack alla rara! Slitet lönade sig, så är det alltid med målning. Det är fruktansvärt jobbigt men det blir så fint så det är absolut mödan värt! Dessutom har vi aldrig haft en tanke på att hyra in folk som gör jobbet, för så tråkigt tycker vi inte det är!
Ha en bra kväll alla!
Kram Pernilla

Anonym sa...

Du är superduktig! Bra jobbat tjejen! :)

Ha en fin kväll! Kram Malin
/insp/design