lördag 25 oktober 2008

Tapetfunderingar

Har funderat lite på tapeter i huset. Vi ska ha vita väggar överlag men jag känner att jag vill ha en-två fondväggar i huset som bryter av lite. Men då ska det vara i färger som man känner passar in och inte sticker ut för mycket, jag tröttnar lätt på för mycket mönster och färger. Har kikat runt på Måleributikens hemsida, och där finns många fina tapeter. Svårt att välja, men jag tror att jag ska skicka efter lite prover så får vi se om det blir någon av dem. Hade tänkt göra tapettavlor av proverna annars, om de är fina.






Den översta tapeten, Paviljong, såg jag första gången i Perlans fina blogg. Tyckte den var superfin, och tror den kommer passa på den vägg som vi ska ta tv-bänken. Den andra tapeten kommer jag nog ha som tavla, men vi får se hur den ser ut i verkligheten. Gillar den verkligen i alla fall. Kanske någon som har den hemma så man kan få se en bild hur den ser ut?


De andra två vet jag ärligt talat inte om jag vågar sätta upp! Egentligen för mycket färg för min smak, men de är så häftiga på något sätt! Speciellt den beiga med blommor på. Gillar de cerise/rosa inslagen. Får se om den kanske får en liten plats på ovanvåningen...


Bilder från Måleributiken

4 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Coola förslag, men det är som du säger. MAn måstekunna ha dem sen också. Lätt att man tröttnar om det är för mkt färg o mönster. Lycka till!

Malin Winbladh sa...

Men de går ju att måla över efter ett par år. Tar man bara en vägg blir det ju inte så dyrt.
Ha en bra söndag
/Malin

Anonym sa...

Hade den översta tapeten som förslag till våran hall och vardagsrum, innan vi tog den vi har nu. Tycker att den är supersnygg! Med en fondvägg kan man ju som sagt "go bananas", för det är ju inte så jobbigt att göra om, om man skulle tröttna.

Mitt vita hem sa...

Fin blogg du har. Har aldrig hittat hit förut. Underbara tapeter, jag älskar den översta, har inte sett den innan. /Heidi