lördag 25 oktober 2008

Tick Tack ...

Jag borde verkligen gått och lagt mig för länge sedan, men sitter här och surfar runt för att hämta ytterligare inspiration. Hittar något nytt varje dag, och det är ju så kul att tänka, planera och drömma sig bort. Det är ju det som är lite av tjusningen när man ska inreda ett helt nytt boende!
Var bara tvungen att skriva om detta underbara doftjus i kruka från Ikea som heter Mjällby. Denna lilla by ligger nämligen några kilometer från där vi bor och det är även namnet på byggdens "stora" fotbollslag som för närvarande spelar i Superettan, Sveriges näst högsta division. Tyckte detta var lite roligt, så det blir till att köpa några sådana nästa Ikea-besök. Supersött!

Skulle inte tack nej till denna fina klockan heller!
Bild från Bo Bedre



Mattan är egentligen inte i min stil, gillar inte för mycket färger och mönster på just mattor. Men tyckte ändå att den tilltalade mig, skulle passa fint i ett rum med vitt golv, ganska avskalat. Skulle definitivt bli en färgklick ... Den praktiska filten är perfekt att ta med sig om man ska ut en kall höstdag. Smidig, fungerar som en väska och dessutom är den snygg! En bra uppfinning för mig som ofta sitter och huttrar på regniga fotbollsmatcher framåt höstkanten. Eller varför inte ha med den på sommarens alla utflykter och picknickar?

Bilder från Furniturebox och Bo Bedre

Nej, sängen var det ...

Inga kommentarer: