tisdag 21 oktober 2008

Trött


Idag har det inte blivit något gjort i huset, tyvärr! Jag har haft kvällskurs ikväll och jobbat till 20.00, efter det var jag allt annat än pigg vill jag lova! Nu sitter jag här med ett av mina favvoprogram Brothers and sisters på tv:n. Ska försöka hålla mig vaken så jag inte missar det idag, har en tendens att somna framför tv:n och vakna och undra vart jag är!

Imorgon bär det av till huset för mer målning av framförallt taket i sovrummet. Sambon har kommit på en helt lysande idé, enligt honom själv iaf! Han ska iväg och köpa en maskin imorgon som sprutar på färgen på väggar och tak. Alltså man slipper måla allt själv för hand! Jag är lite tveksam, men han säger att det ska fungera, och gör den det så sparar vi en massa jobbigt målande! Tänker främst på taket på nerevåningen. Allt, verkligen allt tak ska målas vitt. Det är ju inte lite takyta vi snackar om! Det jobbiga förarbetet är allt annat än roligt och då hade det varit perfekt om denna maskinen sprutar på färgen så man slipper slita med en pensel. Men som sagt, frågan är om det blir bra? Ja, det återstår att se....

Angående mina vita toalettdörrar som jag nämnde i tidigare inlägg ska det naturligtvis vara frostat glas på de runda fönstrena. Tycker de runda glasen ger en marin känsla, en inredningsdetalj som jag anser passar bra med tanke på att vi bor ett stenkast från båthamn och vit sandstrand. Kan tyckas löjligt att ha fönster på toadörrar, men sådan är jag!

Såhär ser det ut ...

5 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Jag tycker jag känner igen vyn, mina svärföräldrar bor i Sölvesborg;-)
Ha en bra dag och lycka till med sprutmålandet, jag tycker också det låter llite vanskligt!
/Malin

Anonym sa...

svar:
Oj förlåt, det måste jag ha missat. Det är en tapet från DURO, den heter Paviljong silver!
kram kram

jennyk sa...

Oh vad avundsjuk jag blir. tänk att bo precis vid havet, Men vi ska nig inte klaga för vi bor cirka 15 min från havet :)

Anonym sa...

Hej Pernilla!

häftig blogg du har skaffat dig, roligt att följa hur det går för er trots vi snart bara bor ett stenkast ifrån varandra.
Kan bara nämna kort att vi oxå har skaffat fönster på våra toalettdörrar. Inte så stora som på bilden men de blev faktiskt jättebra. Vi har dock låtit våra dörrar vara kvar i "valnöts"-färgen. Vi synes på byn, Kram

Från koja till slott sa...

Helena: Vad kul att du oxå hittat hit! Jag tycker det är superfint med runda fönster på innerdörrar, och som du säger kan det kanske vara snyggare med mindre fönster! Får se vad det blir, får bearbeta Pelle lite =).
Ses säkert snart!