söndag 19 oktober 2008

Slut som artist


Nu är jag fullkomligt slut efter en helg fylld av arbete. Vi har äntligen börjat måla på ovanvåningen, så nu är vi igång på riktigt! Jag har liksom inbillat mig att det bara är att måla vitt och sedan blir allt så fint, så fint. Tar väl inte sååå lång tid! Men det är inte "bara" till att måla har jag förstått nu, det tar ju sådan förbenad tid! Och jag har väl inte världens bästa tålamod heller kan jag erkänna, men jag får nog hålla mig till tåls annars blir det bara ännu jobbigare! Ska trots allt inte klaga, för det blir sååå fint när man ser resultatet.


Hela hallen på ovanvåningen + trappen upp består av slät träpanel på väggarna. Det är lätt att måla på, vilket är en stor bonus. Vi fick först börja med målartvätt över alltihop, sedan grundade vi med vit färg så att färgen skulle fästa bättre. Eftersom det är brädpanel så är det givetvis även små, små springor mellan dessa. Efter grundfärgen fick jag gå och dra med en pensel så att den vita färgen skulle fylla springorna, inte det lättaste (läs roligaste) jobbet vill jag lova! Efter allt detta förarbete var det bara att rolla på vit färg på väggarna. Ska målas två gånger för bästa resultat. Detta har tagit sjukt lång tid, två dygn närmare bestämt, och vi är inte ens färdiga med alla väggar där uppe. Och det är inte någon jättestor yta. Men jag vill lova att det blev superfint och fräscht när vi hade rollat första lagret med färg, stor skillnad! Tänker mig lite marint tema där uppe så småningom, får se vad jag hittar på!


Här kommer lite bilder ...













Det är svårt att få bra helhetsbilder, har ingen bild på det färdiga resultatet,
men det kommer imorgon. Här ser man iaf hur det såg ut innan ...


Vi har även hunnit med en fantastiskt trevlig kväll hos svärisarna med sambons bror och hans familj som är på besök från Stockholm. Har gosat med världens sötaste lilla M, som fyller 4 månader idag! Man blir allt lite sugen ... Vi har även varit på fotboll och tittat på byggdens stolthet Mjällby AIF. Ett måste om man är medlem i en sådan fotbollstokig familj som jag hamnat i! Kan dock erkänna att det mest blev snack med trevliga vänner för min del.... =) Nu bär det snart av till svärisarna för lite god mat och mera bebis mys!



Ha en bra söndagskväll!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Vintertid blir det ju inte lika mycket skvaller på läktaren så jag får hålla mig uppdaterad via bloggen! Ska bli en stammis... :) E super kul o följa ert arbete. Mycket jobb såklart men riktigt kul att se resultat. Har också börjat bli sugen på att skaffa hus o renovera lite, får väl se vad som händer i framtiden! Tittar inom när vi har vägarna förbi Lister och ser hur det går för er! Vi hörs! Kram Lina

Anonym sa...

Tack Lina, vad gullig du är! Ni får jättegärna titta inom när ni vill! Är så välkomna!
Kram Pernilla