söndag 26 oktober 2008

Varför får man aldrig som man vill??

Idag har vi varit riktigt duktiga. Flyttat över en massor till det nya huset, så nu börjar skåpen eka tomma här hemma. Hade dock inte tänkt på att köpa flyttkartonger, totalt glömt bort det, men det löste jag genom att packa i påsar. Det gick precis lika bra! Vi flyttar trots allt inte så långt, bor redan nu i Hällevik, men i ett fritidsstugområde. Nu flyttar vi in i samhället så att säga. Tar mindre än 5 minuter att köra dit härifrån, vilket underlättar när man kör gjejer. Vi har målat hela hallen på ovanvåningen nu, fast vi målade bara fram till trappen, eftersom mannen som ska flytta fortfarande bor kvar. Vill ju inte störa för mycket! Sambon har även gipsat alla väggar i sovrummet, så nu ska det spacklas imorgon. Sedan ska det på slät väv, som ska målas vit såklart! Ambitionen är att få detta klart innan veckans slut, eftersom vi flyttar in på Lördag.


Igår fick jag en sån strålande idé när jag stod och målade taket. Jag skulle vilja ha inbyggda spotlights i taket i trappen upp. Är ett snedtak kan man säga på vägen upp, och det hade blivit supersnyggt! MEN det gick absolut inte enligt både pappa och sambo. Då fick man tydligen bryta upp hela taket, inklusive det vi målat, och det var ju onödigt! Kan jag väl visserligen hålla med om, men varför ska allting vara så jäkla svårt och krångligt när man får bra ideér??? Blev lite lessen i ögat när jag förstod att min briljanta idé inte skulle förverkligas ... Men jag ska banne mig ha sådana lampor i hallen där nere, om vi så SKA riva hela taket! Tänker inte ge mig

Gipsat i sovrumet ...

Underbar vy från sovrummet.

Inte lika härligt ute dock ...



Här är trappen som jag nämnde ovan. Snyft, inga spotlights här inte!
Inte målat ännu, men ska snart bli vit ...


Dörrarna ser riktigt gula ut mot den nya, vita färgen. Men de ska bytas mot nya fräscha!









Ursäkta den dåliga bildkvalitén. Det speglar sig på vissa bilder ....

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket underbart läge på ert nya hus!

Om fem dagar får vi också tillgång till vårt nya hus!
Vilken tur att ni har en så generös förra ägare - hade varit bra att få börja flytta lite kartonger eftersom...men det gick inte alls fast huset står tomt:-(

Kram Maud

Anonym sa...

Pernilla; Jasså? Jag älskar vår soffa med, den är så skön. Grått är snyggt! Skulle gärna haft en grå soffa jag med, och en vit. :) OM man ändå hade fler rum att fylla! ;) Bordet heter CANA och är köpt på ILVA. Även EM säljer det. :) Kostar kring 1900 kr.
Är nöjd med det. Stabilt och bra och bra med förvaringsmöjligheter i "hålet". :) Rekommenderas!



Visst är det trist när man enligt sig sjölv har kommit på ett toppenidé och så går den i kras. :( Synd! Hoppas ni kommer på en annan belysningsidé i stället.
Något som jag tycker är dösnyggt är att sätta spottar i trappstegen, som ledljus. :) Det vill jag ha! Men det kan jag nog se mig i häcken efter. ;)


Ha´t gott!! Kram Malin / Inspiration & design

Anonym sa...

Vad långt ni har kommit! Jag är superimpad! Hoppas allt är bara bra med er!
Kramar