fredag 10 oktober 2008

Äntligen helg!

Åh, så himla sköööönt! Äntligen har helgstämmningen infunnit sig här hos oss! Tacosen är snart klar och hela vardagsrummet är fullt med tända ljus! Jag är verkligen en ljusoman (om man kan kallas så?). Älskar allt som har med ljus och ljuslyktor att göra. Det kan min kära P intyga, då jag alltför ofta kommer hem med någon ny ljuslykta/stake som jag bara var tvungen att köpa! Men som jag brukar säga, man kan aldrig ha för mycket ljus i ett rum. Är bara så mysigt. Speciellt nu framåt hösten, när kvällarna blir mörrkare och kallare. Vi har haft fördelen att ha en braskamin i vårt nuvarande boende. I vårt nya hem finns det också en sådan, fast mycket finare! En vit härlig pjäs som jag redan blivit förälskad i! Den kommer att användas flitigt vill jag lova...

Imorgon bär det av till huset för att börja riva lite tapeter. Eventuellt ska vi köpa vit färg till taket i sovrummet, som min kära pappa ska hjälpa oss att måla. Med andra ord börjar vi komma igång nu! Känns skönt at vi fått tillgång till ovanvåningen hela tre veckor innan själva flytten!

Nej, nu ska vi äta och ha lite mysigt här hemma!

Ha en bra helg!

Kram /P

Inga kommentarer: