onsdag 29 oktober 2008

Mässa i Malmö

Idag har vi varit på Skolmässan i Malmö med jobbet. En mycket givande dag där man fick mycket inspiration och bra tips på nya läromedel man kan ha användning för i undervisningen! Inredningstokig som man är så gick jag även och tittade på de möbler som fanns där, i form av olika kontors- och skolmöbler. Fastnade vid Kinnarps utställning, de hade fantastiskt fina möbler! Stolar, pallar, bord och skåp som man lika gärna kan ha i ett hem som på en arbetsplats. Blev så intresserad att jag fick med mig ett ex hem av deras produktkatalog. Det visade sig att ett företag vid namn Materia är återförsäljare av deras produkter. Gick in på deras hemsida och hittade mycket fina och stilrena möbler. Kanske lite ovanlig design, men de var verkligen jättesköna! Provade en av deras pallar med skinnklädsel, den var helt underbar och hade passat bra vid vår framtida köksö.... Pallarna kostade runt 2500, så de var ju inte jättebilliga precis och kan tänka mig att priserna ligger däromkring och uppåt



Bilder från Materia


Nu står det tydligen målning på mitt schema!
Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande, det var läckra stolar!
Kram Rebecka