onsdag 8 oktober 2008

Välkomna!



Nu har jag äntligen skapat en blogg för vårt kommande projekt! Den är främst till för våra vänner och andra som inte kan följa vårt projekt på nära håll!

Jag och min sambo har köpt ett hus vid havet i lilla Bekinge. Efter noggrant övervägande valde vi att satsa på gammalt istället för nytt. De nya husen är förvisso mycket tilltalande på alla sätt och vis, men eftersom vi var ute efter vissa specifika saker med vårt framtida boende föll det alternativet bort.

Egentligen skulle vi inte köpa hus nu, vi skulle vänta. Vara förnuftiga, spara pengar, jobba några år till osv. Men så en dag förändrades det. Huset med stort D bara stod där . Man kan verkligen bli kär i ett hus, eller i alla fall i MÖJLIGHETERNA! Ha ha, fråga min kära P hur många gånger jag inte sagt det ordet den närmsta månaden. Snickaren i familjen såg lite mer än det jag såg. Vitt, vitt, vitt och åter vitt, samt en massa potential, det var vad jag såg! Medan P mest såg jobb, jobb och jobb... Tänk vad olika man kan vara!

Vi hader tur. Vi hade varit på en husvisnig innan och sedan kom detta tillfälle som vi absolut inte kunde missa. Ångrar inte en sekund, även om det innebär en massor med jobb och säkert en stor gnutta tålamod! Tur att vi varit ett par i 9 år, och känner varandra, kan nog behövas inför ett projekt av detta slag *Skratt*










Vitt, vitt vitt........ HÄRLIGT!

Inga kommentarer: