torsdag 30 oktober 2008

Det som gömms i tö....

Idag har det varit ett riktigt skitväder rent ut sagt, och det ser bara ut att bli värre tyvärr. Regnet öser ner, det blåser och idag på jobbet såg jag de första snöflingorna falla! Brukar det verkligen falla snö redan i oktober i södra Sverige?? Kan inte komma ihåg att jag varit med om det, men o andra sidan glömmer man snabbt.

Vad passar bättre på en sådan kall och regnig kväll än att packa. Ikväll kör vi den stora packningen, dvs allt utom våra möbler åker ner i kartonger. Vet inte hur ni känner, men jag både gillar och inte gillar att packa. Kan inte påstå att det är särskilt roligt, men jag har en tendens att hitta saker som jag liksom inte sett på ett tag! De dyker upp på ställen där man minst anar det, och jag blir alltid lika förvånad och tänker; jasså var det där jag la den saken! Så visst finns det positiva saker med att packa och flytta, mitt i allt kaos som trots allt är oundvikligt!

Ha en bra kväll!
Kram

4 kommentarer:

Taklyftet sa...

Du har en liten uppmuntran att hämta hos mej!
Kram Jenny

Taklyftet sa...

Om du vill så kan du skicka vidare den till några andra bloggar som du giller, det står 5-7 men skicka till de du känner för. Du kopierar bilden och ger en liten motivering varför du tycker de bloggar du valt ska ha awarden.
Lycka till!

Fröken Fräken sa...

Utmaningen utförd!
Affischen kostade runt 300 kr med porto har jag för mig, och den är ju stor, 70 x 100 cm så det var ju inte så dyrt då tyckte jag. Ännu billigare blir det då man får den i present.. ;-)
Starkt jobbat i trappen, och vilket lyft!!

Maria sa...

Hej där ditt lilla energiknippe;)

Visst är det bra med låga husnummer när det finns så snygga skyltar att tillgå;)

Packning är bra för då får man rensat och ordning på sina saker. Sedan gäller det att vara duktig i det nya hemmet så att man inte "tappar" bort sina saker igen i alla gömmor.

Du är grymt duktig med ditt jobb i ert fina mysiga hus där vid havet måste jag säga. Kämpa på;)

Och du, vi har byggt klart och flyttat in i huset. Nu håller jag bara på och berättar om hur det är den första tiden i det nya.

Ha en skön "flytt" helg;)

Kram Maria