onsdag 15 oktober 2008

Köksfunderingar

Något som jag och sambon är överens om är vilket kök vi ska välja. Vi ville ha ett kök som man inte tröttnar så snabbt. Visst är det väldigt snyggt med svarta kök, som verkar vara ganska inne nu. Har ett par vänner som har just svart, högblankt kök, vilket är supersnyggt! Men jag tror att jag skulle tröttna efter ett tag. Ek-kök är också fina och klassiska, men det känns inte riktigt "jag" liksom. Så därför blev jag såklart överlycklig när sambon också gick på min linje angående färgvalet. Vi har inte riktigt bestämt från vilken leverantör ännu, men klart är iaf att det ska vara vitt. P ville gärna ha högblankt efter att ha sett det, och det är ju på sin plats att han får bestämma något (skratt), så det lutar nog åt det. Fast jag är inte helt övertygad ännu.... Tänker främst på alla fingeravtryck som lätt kan uppstå, men det kanske inte är så farligt, eller?

Vi kommer även att ha vit kyl/frys med rostfria handtag. Mina vänner ha kyl/frys i rostfritt och där kan man snacka om fingeravtryck! Tycker inte det är särskilt snyggt eller praktiskt för den delen, och det vita kommer jag garanterat inte att tröttna på! Dock kommer ugn och micro vara i rostfritt. Kaklet är dock inte bestämt, tycker det är jättesvårt! Har funderat på lite avlånga, vita plattor, men är rädd att det blir för vitt med både luckor och kakel i samma färg. Alternativet är grått, ljusgrått i så fall. Tycker det är fint tillsammans med vitt och lätt att inreda efter. Men detta är definitivt något vi måste fundera vidare på....


Något liknande detta kök vill vi ha....


Bild lånad från Epoq Kök

4 kommentarer:

Mrs Small Town sa...

Hej igen Pernilla,

När det kommer till kök är jag ganska konservativ och det har fungerat bra för oss. Vi valde att sätta in ett kök med pärlspontsluckor i en varmgrå färg och jag är lika nöjd med vårat kök idag (7 år senare) som jag var när det var nytt 2001. Det tycker jag är ett bra betyg på ett kök!

Jag har ingen riktigt bra bild på köket, men hittade en http://smalltownstyle.blogg.se/images/2008/20080628-diskbnk-sts-1_12057123.jpg

Men jag förstår att du gillar de högblanka vita luckorna, det är så snygga! Gå på känslan det är nog bäst i längden...

Kram
/Sara

Unknown sa...

Hej!

Nu kom jag på att du frågat mig om den grå/grön/vit randiga filten. Den heter JÄRNEK och kommer fårn IKEA. :)
KOstade 129 kr har jag för mg. Visst är den läcker?!

/Malin Inspiration & design

Unknown sa...

Jag igen.
Den heter JORUN, blandade i hop den med min gröna andra filt. :) /malin

Anonym sa...

Hej,
Jag fastnade vid din blogg då jag läste att du funderade på ett kök från epoq! Vårt kök är från epoq, dock inte denna högblanka modell, vi har "allmo vit" och ett avlångt fasat vitt kakel som du beskriver att du funderar på.

Vi är väldigt nöjda med vårt kök som vi monterade i våras. Tyckte att det var svårt att välja epoq eftersom de flesta bara har erfarenhet av IKEA-kök... Men vi har aldrig ångrat att vi valde epoq, de har dessutom några kökslösningar som inte ikea har.

Kram
Julia