måndag 27 oktober 2008

Spottar

Åh, är helt färdig! Ska inte skriva om hur trött jag är, tjatar ju alltid om det nuförtiden. Men man blir fruktansvärt trött efter att ha målat, målat och målat! Det enda jag gör känns det som! Men man börjar verkligen se resultat där uppe nu. Idag grundade jag själv (väldigt stolt) hela trappuppgången till ovanvåningen, vilket inte var en dans på rosor! Puh, var helt genomsvettig efteråt, för att inte tala om all färg jag spillde. Är en riktig kladdemaja som min snälla papppa uttryckte det!

Angående spottarna i taket har jag fått en ny idé som snälla Malin fick mig att komma på. Istället för spottar i taket kan man ha de vid trappstegen istället, som ledljus. Funkar ju även att sätta en ljusramp bakom ledstången upp. Kruxet är ju bara att jag tänkt byta ut den befintliga, tjocka ledstången mot något snyggare. Kanske en ljusramp syns om man har en smalare ledstång... Hm, ja det blir definitivt mer forskning inom detta område!











Och nej, Perlan hade ingen inredningsbutik som jag skrev om tidigare, vilken koll man har!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillade min idé! :)
Vad snyggt det var att ha belysning i trappräcket också. :)


Ha en fin dag! Kram Malin

Anonym sa...

Ohh noooo.. Din stackare. Hoppas du inte letade ihjäl dig igår då. Eller ja, den här stan springer man ju över på en kvart.. Så det är ju nästan omöjligt! haha
Du hade varit SÅ välkommen ändå, fastän jag inte har någon fysisk butik.
Men jag hoppas att du var inom Mairo i Ronneby, den butiken får man bara inte missa!!! :)
KRAM