måndag 20 oktober 2008

En lysande idé!

Nu har vi varit och målat lite i huset. Måste bara få säga hur lycklig jag blir när jag ser hur fint det kommer att bli! Sambon förstår inte riktigt hur jag kan bli lycklig av det liksom, men det kan jag vill jag lova! När vi stod där och målade fick jag en fantastisk idé, iaf enligt mitt tycke! Vi har inte tänkt att byta innerdörrar, utan måla de befintliga dörrarna vita. På ovanvåningen är det tre rumsdörrar samt en badrumsdörr. På nerevåningen är det endast en dörr till toaletten, eftersom vi ska ta bort den andra och riva väggen där den är. När jag fick se hur fint det blev med vitt på väggarna tyckte jag det skulle passa utmärkt med vita, nya innerdörrar! Superfräscht! Får väl se hur det blir, men jag kommer att införa operation övertalning när vi väl står inför det beslutet!

Jag hade tänkt mig något sånt här. Vita, släta (eller som den på bilden) till rummen, och de vita med runda fönster, som jag för övrigt älskar, till toaletterna.
Ja, så måste det nästan bli, eller hur? =)



8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, tack för din fina kommentar:-) Mattan är köpt på Hemtex...Oj, vad kul att renovera, mkt jobb, men skoj:-)

Anonym sa...

Vill också ha nya innerdörrar.. Inte för att det är något fel på dem. Men jag vill ha massiva Addera dörrar från dooria.. snygga, stilrena.. Men drömma går ju alltid.. :)
kram

jennyk sa...

Blir naturligtvis glad för att du vill länka till min hemsida. Du har en fantastisk fin hemsida!

Maria sa...

Kul att du kommenterade inne hos mig, för då hittade jag hit! Visst är det kul att på egen hand renovera och inreda ett hus precis som man vill ha det. Ett hus vid stranden låter som en dröm!

Vintage sa...

Vad kul med en Blekinge tjej! Vi är nog inte så många...Kram Susanne

Anonym sa...

Men... Varför vill du ha fönster på toalettdörrarna? Det är ju de absolut sista dörrarna i huset som ska ha fönster i sig! Och om du tänker ha frostat glas i dem för att man inte ska se igenom - varför behöver det ens vara fönster då?

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tjoho!

Jättefint med vita dörrar. Överhuvudtaget är vitt himla fräscht. fast det kräver mycket också;-)

Leena

Melkers Mamma sa...

Oj då, törs du ha fönster på toalettdörren?! Där går gränsen för mig *s* KRAM Jennie