torsdag 16 oktober 2008

Turbofart

God kväll! Mätt och belåten konstaterar jag att helgen snart är här....Igen! Det är helt sjukt vad tiden går fort, det är nästan lite skrämmande. Eftersom jag arbetar som lärare har man ganska bra koll på vilken vecka det är och hur många veckor det är kvar till jul osv. Detta för att man måste ha koll på att man kommer hinna med allt i sin planering. Vi satt och diskuterade detta på jobbet idag och kom fram till att det bara är drygt åtta veckor kvar av terminen, ÅTTA! Det är inte mycket om man ser till allt vi ska hinna med... Blir till att lägga in lite turbofart nu framöver!

Med tanke på det här med veckor slog det också mig att det bara är två futtiga veckor kvar tills vi får huset. Det närmar sig och det känns mer och mer spännande för var dag som passerar. Dock undrar jag hur man ska orkar renovera samtidigt som båda arbetar heltid?? Vet ju att det kommer att gå eftersom man vill ha allt klart så man kan börja med det roliga, nämligen inredningen! Har i alla fall konstaterat att det blir absolut ingen fritid för vår del på ett tag. Jag har dock en stor önskan, och det är att köket ska bli klart innan jul, drömma kan man ju alltid....




Endast 4 veckor efter flytten är det 1 advent. Längtar..........

3 kommentarer:

Unknown sa...

Pernilla; Ja gör det du! Du kommer inte att bli besviken, den är så himla härlig i färgerna..man blir så glad av den på något vis. :)


Ja du, vad ska vi göra med de där karlfolket??! :S Hade det inte varit för fortplantningen så skulle dem utrotas! Eller vad säger du?! ;) Vi får smida en plan på hur vi ska få dem dit vi vill. ;D Något lockbete. :)

Kul att du blev så glad för länkningen, trodde jag hade lagt till dig redan men så såg jag att jag hade missat, virrig som jag är. :)

Ha det gott och lycka till med "bearbetningen" av kalrn! Haha...


Å du, jag håller med dig, dagarna går i turbofart. Scary! :(

Ha det hyvens!

/Malin Inspiration & design

Taklyftet sa...

Visst är det spännande med nedräkning, det kommer nästa bli som en julkalender för er.
Såg din undran i förra förra inlägget om hur man länkar till olika sidor.
När du skriver ett inlägg markerar det ord du vill ha länkat, klicka på jorden med 8:an som ligger ner.
Du får upp en ruta där det står, Ange en webbadress:, där ska du kopiera in den www. adressen.
Lycka till med huset och länkandet!

Anonym sa...

Hej Nilla!

Är verkligen imponerad av din inredningsblogg! Kul att läsa o verkligen fina saker, kanske anlitar dig in the future =)

Helgkramisar från Carro