tisdag 10 februari 2009

Avslöjandet ...


Dagen har känts väldigt tung ... Men trots att man är oerhört ledsen, förbannad och maktlös går trots allt vårt liv vidare. Jag försöker tänka positivt och vara glad för den tiden vi fick ha henne här i livet ...


Så .... jag tänkte avslöja för er nyfikna vad det var jag dillade om häromdagen med "gömd skatt". Vill ju inte hålla er på halster längre! Jo, det är nämligen så att jag trodde att jag hade utforskat alla utrymmen som fanns här i vårt hus. Men så i söndags kom jag på att jag ju aldrig varit uppe på vinden. Jag blev så klart genast nyfiken och frågade sambon om han visste hur det såg ut. Jag såg genast att Pelle fick en något skrämd och flackande blick och svarade att det var ABSOLUT inget att se där. Jag fattade genast misstankar och förstod att han ville dölja något, och jag blev ännu mera nyfiken så klart!


Jag tvingade honom att hjälpa mig med luckan och stegen, denna lucka finns i vår hall ovanför trappan på övervåningen. Jag var förberedd med kameran eftersom jag ville dokumentera det jag såg, visste ju inte när jag fick komma upp där igen! =) På darrande ben klättrade jag upp, med en något orolig sambo som höll i stegen och stod och muttrade för sig själv. Och vad tror ni jag ser???? POTENTIAL!!! Gud, blev så glad när jag fick se vad som dolde sig där uppe! Det är som en hel våning till! Balkar i taket som går upp i nock, mitt i kommer murstocken som delar av de två delarna. Var så himla mysigt!! Man kunde utan problem gå upprätt och ändå var det en god marginal upp till taknocken.


Fattar ni vad jag tänker???? Hade blivit så mys att inreda där uppe!! Måla allt i vitt, ha kvar det gamla brädgolvet som låg där!!! Ett riktigt mysrum! Grym utsikt har vi även däruppifrån! Tänker mig en spiraltrappa som går upp från det ena rummet och upp till "vinden". Ja, tankarna snurrar på för fullt kan jag säga sen jag gjorde min upptäckt! =)


Hoppas nu att jag inte gjort er besvikna, men detta var för mig en stor grej! Älskar överraskningar av dessa slag! Sambon är mindre glad, menar att vad ska det vara för mening med att inreda däruppe när vi har ett helt hus?? Även mina och hans föräldrar är väl inte överentusiastiska kan jag väl säga. Den enda som skulle hålla med mig i släkten är garanterat min underbara faster Marita, det här skulle hon gå igång på!! Det gäller ju att utnyttja HELA huset! Och ett sådant utrymme kan man bara inte gå miste om ... Så något blir det längre fram ... Vad, får jag klura på ett tag till!















Kanske inte ser så fräscht ut, men ni får tänka på vilka möjligheter som finns! Ha ha, visst verkar sambon road??? =)
Privata bilder

11 kommentarer:

Jessica sa...

Jag förstår att du ser det färdiga resultatet av vindsrenoveringen framför dig!
Oj vad fint det skulle bli!! Såg du Bygglov idag? De inredde en vind-blev jättemysigt!
Din sambo behöver bara lite tid att smälta ditt projekt, sen får du nog honom dit du vill ;)

Ledsamt med din mammans vännina. Hoppas hennes familj tar sig igenom detta, och så småningom tänka på de glada, fina minnena.

Kram
Jessica

Brunkullan sa...

Underbart!! Självklart ska ni göra nått mysigt där uppe!!!
Jag skulle bli överlycklig om jag upptäckte nått sånt:)

Det måste väl kanske till hot om att lejja bort jobbet för att sambon ska ta itu med det..men det kan det vara värt..hihi;)

Susanne

Anonym sa...

Jag håller med dig, jag ser också potentitialen i det där vindsutrymmet. Oj vad läckert det skulle kunna bli =)
Kram Rebecka

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Ja,du har helt rätt,sånt går jag igång på.Va kul att ha ett sådant utrymme
att göra ngt läckert av.Möjligheterna är oändliga och med en snickare i huset kan ni ju få det precis som NI vill ha det.
Kram Marita

Anonym sa...

Jag förstår dig!! Shit vad snyggt det kan bli =)

Anonym sa...

Kan blir riktigt nice, en liten guldgruva :-)

Vi bor ute i valjeviken, vid badet du vet ;-) trivs kanon här. Är som en liten villa. Typ som på kalkabacken :-)

Jag blev helt lyrisk när jag steg upp i morse och såg all snö *jippie*
Var ute 7:20 och byggde en gigantisk snögubbe på baksidan och två "vanliga" på framsidan och en lykta, grannarna måste tro att jag är knäpp *fniss*
Mamma leker i snön och Elias sover.

Har du kollat på www.bolagret.se någongång ? Antar att du gjort det... men kolla in deras bordlampor. Finns en vit med typ björktapet på, som den tapeten du ville ha, kolla !!!!


(jobbigt med U mamma :-( jag visste inte ens att hon varit dålig, ush)

Ha det så bra.

*kramiz Titti*

In my house sa...

Haha, du är som jag!!!!! Vi har oxå en sån vind, som är lika stor som hela huset!!! balkar, trägolv, balkar och balkar!!!! MMMMmmmmmm, så himla snyggt!!!! Vi har oxå vår vind i tankarna,,, så nån gång nån dag, då öppnar vi upp till nock!!!! =) =) Wiiieee.... Fast jag vet inte hur ni värmer upp erat hus,,, men vi har ju höga tak och stort så att värma en våning till,,, hade tickat till i kassan.... Men men!!!! Nångång, vet jag att detta blir sant! just nu behövs ju inga rum,,, men i framtiden!!!! =) =)

så jag förstår dig helt å fullt!!! som tur är så är Eas lika på på det mesta som jag!!!! ;)

Tråkigt med eran vän,,, livet är grymt orättvist,,, jag tar i trä varje dag typ,,, usch och fy!!!! men himlen den ä guld värd, å så får man ju träffa alla nära å kära som inte längre finns =)

Kram kram josse

jennys hus sa...

tänka mig att du fick ideér:-) ser ut att ha potential den där vinden:-)
Kram/jenny

Anonym sa...

WOW!! Jag ser POTENTIAL!!! Tjata på mannen nu! Jag håller med dig! varför ha outnyttjad yta i huset:P Kram

Favoriterna sa...

Oh, shit vad läckert det ser ut. Där kan man nog verkligen göra något riktigt mysigt.
Kram Jessica

Anonym sa...

Åh, jag förstår att du blev GLAD!!
Vilken trevlig överraskning. Kan bli hur mysigt som helst där uppe ju!! :)


Kram Malin I&D