söndag 15 februari 2009

Slutshoppat för ett tag


Hej på er! Idag har jag varit på Ikea tillsammans med Carro, ännu en mycket givande shoppingdag. Handlade en hel del som vi behövde och det blev även en del oväntade saker som man liksom bara kan hitta på Ikea! Denna helgen har jag verkligen bränt pengar, får nog ta det lite lugnt på den fronten nu ett tag framöver! Men nackdelen är att man hittar så mycket mer man ska köpa, speciellt när man är på Ikea! Nu vet jag iaf två saker som står på min lista när det gäller möbler som ska inhandlas på nästa Ikea-besök. Nu har även jag fått in lite grönt i vardagsrummet, har varit sugen på det som accentfärg, speciellt när det lider mot vår. Köpte nya kuddfordral och ljuslyktor igår på Village. Dock känns allt inte hundra eftersom vi inte är klara här nere. Tänkte visa lite bilder på mina inköp och hur det ser ut här just nu, men tar det när det är lite mer städat! =) Just nu står det Ikea, Village och andra kassar här överallt, så jag besparar er den synen! =)


Kan istället visa lite bilder på hur det ser ut i några av mina fönster. Inhandlade två nya lampor på Ikea, tycker de är ganska fina faktiskt. Jag är ju även ett fan av lila så det blev lite av den varan i den delen som vi har matbordet ...




























Den här är jag så glad för! På Ikea hade de blockljus i den, men jag kom på att man kunde ha ved i den, blev jättebra! Till och med Pelle gillade den! Den har faktiskt många användningsområden, jag och Carro klurade ut en hel del som man kan använda den till! Mitt bästa köp idag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja IKEA har en hel del bra att ha grejjor.
Riktigt fina saker du fick med dig hem.
Kram kram

Anonym sa...

Nice bilder! =) Jajamensan det finns möjligheter med "den nya vita". För tillfället ligger Ikea & Mio katalogerna i min, de behöver vara lättillgängliga kommande veckor! Kram Carro

Anonym sa...

Gillar verkligen vedkorgen =)
Jätte fin och fiffgt att ha det som vedkorg!
Kram Rebecka

Anonym sa...

Pernilla; TACK! Klart du ska knåpa i hop en väggtext du också, det är jättekul! Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Ja, jag måste absolut bege mig till Ikea snart! Vet hur det är där, man tycker att man bara handlar två pannlappar och en thesil, och så kommer man till kassan och det visar sig att man har fyra påsar och det kostar 2000 pix. Det är helt otroligt..!
Är på jakt efter lampor också för ett mörkt hörn av vardagsrummet, får se om man kan hitta något där.

Anonym sa...

vad fina saker du köpt!! Jag kollade också på vedkorgen/ljuskorgen på ikea. Den är läcker!!! Kram