torsdag 26 februari 2009

Badrums - och sovrumsglimtar

God middag! Idag är jag verkligen genomförkyld! Kliar som tusan i näsan och snytpappret är med mig hela tiden ... =( Jag som trodde jag kunde jobba imorgon,men det verkar tyvärr inte som det! Ont i svanken har jag också fått, antagligen eftersom jag legat ner så mycket denna veckan. Hoppas verkligen att alla ni där ute mår bättre än jag denna torsdag!

Tänkte visa lite glimtar från vårt sovrum och badrum som vi har på ovanvåningen! Sovrummet är ännu inte riktigt klart. Listerna (grrrr) har fortfarande inte kommit upp i taket. Jag funderar på att sätta en fondtapet bakom sängen, en annan spegel ska upp, eventuellt en vit korgstol (funderar fortf. på vad för stol) osv. Men ni får en glimt på hur det ser ut just nu iaf! Pläden och kudden från H&M kom igår, jag är verkligen supernöjd med sakerna! Bra kvalité och det känns fräscht och fint!
Först ut är badrummet! Även här ska det fixas! Dock kommer vi behålla kaklet som det är, känns ändå för nytt för att börja riva i. Så om några år kanske! Har lite grönt som accentfärg. Fönstret ska bytas, ett skåp ska upp, en stege där vi kan hänga handdukarna, en ny kran till tvättstället, ny spegel och en ny lampa alt. spottar i taket. En del var det ja!









Privata bilder

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pernilla
Angående golvet,så är vitt väldigt snyggt,men opraktiskt,helst då man har djur...(vart enda katthår/hundhår syns) Hade ja varit som ni,så hade ja slipat ner de befintliga golvet o vitlaserat de...(spar många pengar på det),om ni skulle tröttna på det vita,o då kan man ist satsa på ett nytt golv.
Ha de gott & krya på dig
Kram M

Från koja till slott sa...

M: Hej! Vi kan inte slipa ner de befintliga, är laminatgolv! Därför måste vi väja nytt i alla fall! Vi kommer nog ta åt det vita hållet, har det på ovanvåningen och trivs väldigt bra med det! Men tack för tipset!
Kram

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Vi har just fixat till vår minsta lilla 3:e toalett och istället för att byta kakel fräschade vi upp fogarna med ett nytt medel. TIPS!
Ha det bra och krya på dig!
Kram Jennie

Från koja till slott sa...

Jennie: Tack för tipset! =) Kanske något man skulle fundera över då! Hoppas allt ät bra med er på jobbet, här är det inte så bra tyvärr. Idag har febern stigit till 39 grader igen, känner mig urkass.
Kramar Pernilla