måndag 2 februari 2009

Kan inte få nog!!



Halloj! Vad kul att så många gillade mina "fynd" från Tyringe! Blir så glad för alla kommentarer ska ni veta. Jag sitter just nu och funderar över hur jag ska inreda här nere i vardagsrummet. Tror jag har hela bilden klar för mig i mitt huvud, men den kommer nog med all sannolikhet att ändras med tiden. En stor önskan är att få ha en alldeles egen Bourgie från Kartell stående på ett sideboard och lyser upp rummet. Jag kan inte få nog av denna underbara lampa!! Tycker den är så fin, både i silver och svart. Problemet är bara att jag inte kommer att ha råd att köpa den på ett tag ... Vi måste prioritera andra saker nu som har med renoveringen att göra. Tråkigt, men sant. Den skulle ju passa så bra här hemma, skulle liksom bli pricken över i:et i hela vardagsrummet. Ha-begäret blir ju inte precis mindre av att grannen har en i sitt fönster som står och lyser hånfullt mot mig varje morgon när jag kör till jobbet. Åh, vill ju också ha!





Visst är de helt underbara .......

11 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Visst är den härlig, i alla färger!
/Malin

Anonym sa...

Riktigt nice lampa, men SHIT vad dyr !!!! :-o
Kolla in www.rum21.se finns säkert massa saker du gillar där :-)

*Titti*

Från koja till slott sa...

Titti: Ja jag vet, svindyr!! Har jag nog inte råd med just nu tyvärr ...=( Men vill ju så gärna ha den, är så himla fin!!

Nu vet jag ju vem du är!! Så klart! Hörde att ni fått en bebis, STORT GRATTIS!!! Måste vara en helt underbar känsla att få bli mamma!

KRAM Pernilla

Anonym sa...

Tack :-) han är ingen bebis längre *fniss* 10 månader, stora killen.
Kolla in www.rum21.se !!!!
Jag blev SÅÅÅ sugen när du skrev att ni varit i Tyringe !!!
Så vi ska ta oss en tripp dit nästa helg :-)
Hoppas jag gör lika många fynd som du !!
Härlig blogg du har :-)
"Hittade" den hos Oksana.
Följer dina framsteg varje dag :-)
Vi tittade på ett hus idag, som jag SÅÅÅÅ himla gärna ville ha, INNAN vi såg hur det såg ut INNUTI !!!
Nu är det inte intressant längre, när vi varit inna, tyvärr.
Får leya vidare :-)

*Titti*

In my house sa...

Hej.... Yes dom är granna dom... Gillar den silver/plastiga mest!!! för några år sen, va de väldans nära att jag köpte en... ;)
Du får bjuda grannen en bättre mindre summa,, 0) 0) för deras lampa...
- har inte kollat pengarna ,;) och duu, H&M home ska ej säljas i butik,, utan endast på webben,,, eller ja hm sidan!!!

Kram kram j

Anonym sa...

Jag suktar efter en Miss K lampa jag, är lite rakare och stramare i stilen. Fast jag får väl oxå tråna och längta för den är lika dyr den, så trist. Mycket pengar för en lampa.....

Får rätt mycket saker till hemmet för den summan, nytt hallgolv som jag skulle behöva t.ex.

Alltid nåt som måste fixas när man har hus eller bostadsrätt. Fast det är så himla kul.

Ha en bra dag!!

Maria sa...

Jag med suktar efter en sån! Det är mycket man vill ha..... och så har vi (kvinnor) en dyr smak av någon märklig anledning;)

Kram Maria

Christina sa...

Skulle också kunna tänka mig att ha en sådan lampa. Men det får nog stanna på önskestadiet. Titta in till mig, du har något att hämta! //Christina

Fröken Fräken sa...

Ja, det är inte lätt när man hittat något som man bara MÅSTE ha men som är dyrt.. du får lägga undan en egen liten samling med slantar så att den till slut kan bli din. Det sägs ju att man tycker ännu mer om det som man får längta riktigt mycket efter...

Och jag känner ända in i benmärgen att jag och Tyringe skulle trivas väldigt bra ihop!!

Anonym sa...

Gillar med den massor. Vill ha en transparant men ha rinte den rätta platsen eller ålånboken för den. :)Men en dag hoppas jag att jag har det. :) /Malin Igen

Malin sa...

Den är verkligen jättefin. Skulle inte tacka nej till en sån inte=)

Kram