torsdag 5 februari 2009

Kan inte bestämma mig!


Sambon håller på och målar väggarna i vardagsrummet vita en sista gång. Själv sitter jag här och funderar över tapeten som vi ska ha på väggen bakom TV:n. Hade ju nästan helt hundra bestämt mig för Mimous tapet "Garden". Men ju mer jag tittar på "Woods" från Cole & Son, desto mer sugen blir jag på den! Så svårt att bestämma mig! Sambon menar att det kan kvitta, så valet är helt och hållet mitt. Är rädd att "Woods" blir lite för mycket, men jag vet inte .... Kan inte ni ge mig lite råd!!? =) Hade verkligen varit jättesnällt!













Den översta är också helt i min smak. Kommer från Mimou och heter Kyoto. Varför är det alltid så svårt att välja tapet???
Bilder från Måleributiken och Mimou

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar kyoton.
Woodsen är jätte snygg men det känns som om den sitter överallt nu.
Härligt att få bestämma själv men i bland kan man oxå behöva någon att bolla tankar med.
Kram kram

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag tycker den översta ser fin ut! Men det blir säkert bra vilken du än väljer. kram Emma

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Snygga tapeter alla tre, men Woods ser man lite varstans numera.Om du vill ha ännu fler att välja emellan,har jag ett förslag.Engelskatapetmagasinet.se där finns det helt underbara tapeter.Lycka till
Marita

Anonym sa...

Heej,
jag gillar den översta bäst. Den understa känns som om ögonen ska gå ihop, men är kanske inte så blarrig på väggen :-) den första känns mjukast :-)

Var inne på Jims färg och såg golvet där du pratade om innan, SÅÅÅ coolt :-)

Vi ska få omtapetserat i hela lägenheten *jippie* så jag sitter i samma sits som du :-)

Kramiz Titti

Från koja till slott sa...

Marita: Hej! Så kul att du följer oss här på bloggen! Blir alltid så glad när du komer med tips och ideér! Jag har kollat in sidan, gud vad mycket fint de hade! Är så svårt att bestämma sig bara! Vill ju inte väja något som vi kommer att tröttna på. Nej, det blir till att fundera vidare.

Hälsa familjen så gott!

KRAM Pernilla

Från koja till slott sa...

Titti: Ja, jag sa ju det! =) Är så sugen på det, men alla säger att jag kommer att tröttna. Men i verkligheten är det ju såååå himla fint!

Vad kul att ni också ska tapetsera. Var bor ni nu då?

Kram Pernilla

Anonym sa...

Hej Pernilla!

Jag håller med de andra om att den översta är finast, den hade nog jag valt ialla fall!

Hoppas allt ä bra med er. Om ni vill ta en liten paus i ert renoverande får ni gärna komma till oss någon kväll eller helg och hälsa på lille Neo!

Kram Emma

Paulina sa...

Jag tycker den översta är snyggast, de andra är väldigt fina också men den översta fastnade hos mig. Lycka till med att valet.
Kram Paulina

Anonym sa...

Den översta var fantastiskt snygg!
hörde att ni skulle vara hemma över Påsk. Ska bli superkul att se er!
Kram

Från koja till slott sa...

Emma: Jaaaa!!! Vi vill gärna komma och hälsa på så klart! Har knappt vågat fråga eftersom jag förstår att det varit mycket nu i början!! Jag hör av mig så kan vi bestämma en dag spm vi kommer! Ska blir så fantastiskt roligt att få se lille Neo! Hoppas allt är bra med er tre!

KRAM Pernilla

Berit: Ska bli så skoj att få träffa er! Tror att Bobben vuxit rejält! =) Hoppas vi kommit lite längre här hemma med allt när ni kommer! Det är TUFFT att renovera kan jag säga!!

KRAM P

Anonym sa...

Hej !
Jag tycker också att den översta är finast ,har själv funderat lite på den .Jag såg i ditt tidigare inlägg om fönster om dina funderingar.Vi bygger ett hus med sådana fönster som de nedersta bilderna visar och vi är kanonnöjda.Nu bygger ju vi visserligen inte vid havet utan i kanten av en skog ,men jag kan varmt rekommendera det ändå.Lycka till med ert val.
Må så bra.
Kram Helena

In my house sa...

Hej hej!!! ja förstår att de ä svårt!!! när vi har tapetserat i lgh innan, så om jag ha vatt osäker, så är ju alltid jag sån, tänker: Ähhh, jag gör ändå om det snart!! byter!!! om man inte känner så, så är det ju mycket svårare...
Den tredje tror jag de va,,, som är väldigt mönstrad,,, den tror jag att man kan bli trött på,,, eller förvirrad om den ska sitta baom tv,n... jag gillar träd tapeten,,, den ger en tuffare å råare känsla!!! men den översta är oxå snygg,,, då blir de mer,,, sött och mysig känsla!!! jag tror att du ska tänka på känslan du vill ha i rummet.... sött, romantiskt, snyggt, strikt osv,,,, då kommer du känna vilken tapet du vill ha!!!! tillslut!


kram j

Anonym sa...

Det kommer bli riktigt snyggt med någon av de tapeterna. Gillade första eller andra bäst, men svårt att välja vilken som är snyggast. Tapeter är ett svårt val!

Malin Winbladh sa...

Jag tycker woods är jätte snygg, det är väl mest på inredningbloggar den är vanlig;-)
Kram
/Malin

Anonym sa...

Hej Pernilla!

Först - eftersom det är en fondvägg, så visst det är inte kul om det blir fel, men det går alltid att byta utan att det kostar många många tusen. Sen tycker jag absolut bäst om kyoton, den är SÅ snygg. Föll för den direkt och hade jag bott kvar i huset hade det blivit den!

Pernilla

Anonym sa...

Kyoton funderar vi på till vårt tv rum eller eventuellt blivande sovrum. Älskar den tapeten!