måndag 23 februari 2009

Gnällspik

Puh! Nu har jag äntligen kommit hem efter en lång dag. Först jobb sedan dansträning. Precis ätit lite för att fylla på mitt energiförråd, tagit en välbehövlig dusch, och nu har jag äntligen sjunkit ner i soffan med min favorit-Iris i knät. Hon gör det dock en aning svårt att skriva här eftersom hon envisas med att leka med mina fingrar som knattrar på tangentbordet. Hon är en riktig busfia!

Idag har jag varit en riktig "gnäll-fia" på dansen. Det fick verkligen min söta danslärare Sara erfara! Förlåt Sara, men du vet hur jag blir ibland när det inte går som jag vill! =) Är så jäkla envis, och går det emot mig med något i koreografin, blir jag sur. Men oftast på mig själv för att jag inte får till det! Har nog alltid varit sådan ... Men måste bara få säga att hur trött och oinspirerad man än är efter första jobbdagen i veckan, så blir man på ett så oerhört bra humör så fort man kliver in i danslokalen. Vi är ett härligt gäng tjejer som har väldigt kul ihop!


Efter jobbet idag körde jag snabbt inom färgaffären och köpte mer färg. Känns som det är det enda som köps i detta hushållet numera. Imorgon ska det målas tak- och golvlister och jag ska måla fönsterna i vardagsrummet invändigt. Sambon har även köpt hem fönsterfoder som förhoppningsvis kommer upp imorn. Vi ska även försöka ta oss till Kristianstad i veckan och kika på mer golv. Drömmen hade varit att vi kunde börja med det till helgen, men jag vet inte om vi kan bestämma oss tills dess! Tittade nu i helgen på riktigt fina trägolv som var vitoljade, men hu så dyra de var! =( Dock lönar det kanske sig i längden att lägga in ett riktigt trägolv ... Ja, vi får se vad det blir!






Nu ska jag äga mig åt att läsa H&M home, den damp ner i brevlådan idag. Har ju redan beställt en del på nätet, men jag gillar att bläddra i papperskopian mer än att kika på det på nätet faktiskt. Är kanske lite gammaldags sådär ...=)
Privata bilder

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! de har inte det bordet på nätet, utan endast i varuhuset. Det fanns med i Ikea Family Live magasinet. Kram

Från koja till slott sa...

Malin: Ok, ska genast kika i den då! TACK!

Anonym sa...

Hm, har inte fått hem nya HM-katalogen. Den måste jag spana in, bara sett nyheterna på nätet än så länge!

Både soffbordet och båda våra matbord kommer från MIO. "Kansas" och "Elips"...

Tack för en supermysig "ny" blogg! Kraam

Anonym sa...

Hej Pernilla!
Skrattade gott då jag läste om gnällspiken... det är ju så att frågar man inte så får man inget veta.... jag har alltid väldigt roligt då jag träffar dig på måndagar... du är en rolig tjej dock lite envis...
Det är roligt att läsa din blogg.
Sara

Favoriterna sa...

Hej "Gnällspiken"!! Visst fasen får man vara gnällig ibland. Framförallt om det inte går som man vill. :-)
Tack förresten för en gullig kommentar på min blogg. Och JA, det känns helt fantastiskt att äntligen få bo i vårt nya hus. Händer flera gånger per dag att jag tittar mig omkring och ler. -Är det verkligen vårt?-Är det här vi ska bo? Känns fortfarande lite overkligt. Men KUL!!!
Kul oxå att du gillade vårt matbord. Har själv varit tveksam om jag ville ha det kvar men det känns som det passade bra i vårt nya hus. Köpte nya överdrag till sitsen så blev det bättre. Vi köpte det på Möbelkompaniet i Valdemarsvik för ca 7 år sedan.
Ha det gott.
Kram Jessica