söndag 22 februari 2009

Kalas och en aning seg

Tjohej! Idag är man en aning seg efter gårdagens festligheter! Men oj vad kul jag hade! Det var verkligen längesedan jag hade så kul! Förfesten gick av stapeln hos min systers kompis Catrin, där träffade jag många söta tjejer och vi dansade, drack vin och hade trevligt! Sedan bar det iväg till ett uteställe inne i Sölvesborg (ja, det finns sådana här också!) där det hölls en privat fest där inbjudningarna gått ut via Facebook. Det var väldigt mycket folk där, och en mycket blandad kompott! Det var det som var så kul, man träffade på alla möjliga, och jag tror att det var tack vare att folk hade blivit bjudna genom just Facebook! Det kommer ordnas fler fester av detta slag, och det tycker jag är en superbra idé! Det händer liksom inte så mycket i Sölvesborg annars på lördagkvällarna. Om vi går ut är det alltid Kristianstad eller möjligtvis Karlshamn som gäller ....


Trots gårdagens eftersläntrande konsekvenser i form av trötthet och liiite huvudvärk fick man upp idag och börja fixa och dona eftersom vi haft lite kalas för älskling som fyllde år i onsdags. Vi bjöd på tårta, kaffe och kakor och hade jättemysigt! Mormor och morfar har inte varit här sedan vi fixade i vardagsrummet, och de tyckte det var väldigt stor skillnad sen sist, och det är så kul när andra ser det! Eftersom vi är mitt i det har man inte riktigt samma perspektiv som andra har! Nu blir det att inta ryggläge i soffan, orkar inte så mycket mer idag känns det som ...
Vi fick fina, gula vårtulpaner av mormor och morfar som pryder matbordet. Den vita lampan heter "Viola" och den har mammas bortgångna väninna Gittan gjort. Varje gång jag tittar på den så tänker jag på henne .... Den passade bra ovanför matbordet, så den fick hänga där. Dock har jag planer på att köpa ett mindre matbord i vitt med fyra stolar och ha ett stort bord i utbygget där man kan sitta många ... Får se vart det hamnar! =)
Privata bilder

6 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du lämnade en fin hälsning hos mig! ... och så kunde jag hitta hit till din fina sida, ser toppenfint ut! Vad härligt att ha ett hus vid havet. Jag har själv bott 2 år vid havet, helt underbart! Jag älskar den östra kusten av Skåne med de härliga vita stränderna, har varit mycket i Haväng som liten, så otroligt vackert! Till våra golv: Vi har slipat våra ekgolv, lagt på vit dekorvax och sen oljevax på det. Jag är jättenöjd! Det är en hård yta och det är ljust och lättstädat. Ha det bra!
Kram L-L

Favoriterna sa...

Mmmm, visst kan man vara seg efter en riktigt lyckad kväll.
Vad fint ni har det och vilken underbar lampa. Inte illa.
Ha det gott.
Kram Jessica

Anonym sa...

Lampan var väldigt fin. Jag har, liksom du, "dille" på ljuslyktor och det har jag fått höra många gånger om. Men det förgyller något OTROLIGT mycket. Hör av dig om du är sugen på promenad någon dag. Kram Strandvägen 24=)

Anonym sa...

Lampan som är verkligen fin! Vi funderar också på att byta till vitt matbord. Ikea har fått hem et tsom heter Lyckbo eller nåt sånt:P Det kostar dessutom bara 1500 kr. Kanon! Kram

Anonym sa...

Snyggt ni har det! Älskar allt det vita...

Ha en bra start på veckan! /Katta

Anonym sa...

Va fint det var med mammas lampa :)