måndag 16 februari 2009

Måndag snart över ...

Hej på er! Denna måndagen har inte varit någon höjdardag för min del. Usch, är lite ledsen i ögat idag faktiskt, ibland går inte allt som man vill. Jag frågar mig ofta varför, varför? Men ibland är det väl helt enkelt inte meningen ... Usch, vad jag svamlar känner jag nu ....


Ikväll har jag haft besök av syster och hennes vän som också håller på att renovera och inreda ett litet hus som de hyr. Blir verkligen jättemysigt! Är mest avis på deras gamla, höga fönster, är sååå fina! Jag hade tänkt att vi ska sätta spröjs (heter det så???) på våra, tycker det är fint och huset får mer "karaktär". Tror det blir riktigt fint faktiskt .... Men först ska det bli klart här inne, just nu funderar vi mycket på vilket golv vi ska ha. Vill ju ha trägolv, men sambon säger att det kan bli svindyrt, är ju 52 kvm i vardagsrummet. Åhhhhh, varför kunde inte trägolvet legat precis under det befintliga!!!? Nej, mycket negativt nu känns det som!












6 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! vad tråkigt att höra att du är ledsen. Hoppas att du snart känner dig bättre.
Jag tycker inte att du ska sätta något på fönstrena, för ni har en sådan fin utsikt. Jag vet att det inte är mycket, men tror ändå att det skulle störa lite på havsutsikten.
Kramar!

Anonym sa...

Hej Nilla,
Va nu inte nere...tänk på ödet!
Fint att du skriver me grönt, är det accentfärgen =)

Kramis Carro

Från koja till slott sa...

Lina: Jo, men du vet att vi har ju en annan plan med den där utsikten! =) Brättar mer när ni kommer! Jag ska även ha ganska "skira" kappor, så det kommer bli så nice ska du se! Längtar tills ni kommer! Har en liten överraskning till lillen!

Carro: Jo, men du vet .... Men som sagt, är väl inte meningen helt enkelt! Ja, jag tänkte att jag skulle "våra upp" det lite här! Blev så fint med de gröna kuddarna, kanske lägger in en bild på dem ikv!
Kramis

Anonym sa...

Söta Pernilla!
Varför så ledsen? Blir orolig för dig! Hoppas det har ordnat sig nu!
Idag har jag vinkat av 3/5 av familjen till London. Bara jag och Ellen hemma så det känns lite tomt... Men vi ska snart discobowla!
Sköt om dig så ses vi nästa vecka! Kram din arbetskompis Jennie

SOFIE sa...

Åh vad mysigt den lilla vedkorgen från Ikea var! =) Jätte fint när du hade ved i den! Toppen idé! Massa kramar!!

Fröken Fräken sa...

Verkligen trist med sådana ledsamma dagar.. idag har jag delvis känt mig frustrerad på jobbet och det var då inte någon höjdare heller. Men då kan det väl bara bli bättre ;-) Gjorde ju lite tygfynd på vägen hem!!

Ja alltså vad eh? Både sängen och sänggaveln har flyttats från att stå med kortsidan mot fönstret men nu står de mot en vägg.