tisdag 3 februari 2009

Ibland är det enklaste det godaste!

Hej på er!! Idag har jag och min älskling haft en riktigt skön kväll. Vi har inte orkat göra något här hemma, tänkte måla väggarna i vardagsrummet en sista gång men färgen är slut så vi får köpa mer imorn. Så skönt att bara umgås och kunna äta en lugn middag utan att man ska stressa med en massa projekt och dylikt. Orkade inte heller stå så länge vid spisen, så vi slängde ihop lite falukorv, wokgrönsaker, brunsås och potatis! Blev så smaskigt och gott!!


Igår fick jag mig en riktig tankeställare. Man ska verkligen ta vara på livet och det man har. Umgås mycket med nära och kära, skratta mycket och vara tacksam för den tid man har tillsammans. Man vet inte vilken vändning livet tar och allt kan förändras på ett kort ögonblick. Tala om för era nära och kära ofta hur mycket de betyder för er, uppskatta varandra och gör roliga saker tillsammans. Man inte hur lyckligt lottad man är förren livet förändras till det värre. Jag ska försöka uppskatta min familj mera och visa dem hur mycket de faktiskt betyder för mig ....

*Skickar mitt varmaste stöd och mina tankar till er*

3 kommentarer:

Malin Winbladh sa...

Det låter gott hoppas ni har en riktigt skön kväll.
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Du har så rätt så. Fina ord du skriver. :) KRAAM Malin I&D

Favoriterna sa...

Mumsigt o enkelt. Och som sagt, du har så rätt i det du skriver. Jag försöker att tänka på det så mycket som möjligt, att verkligen uppskatta det man har och hur lycklig man är som har det så bra.
Kram på dig. / Jessica