onsdag 25 februari 2009

Ibland har man tur

Ikväll har min snälla pappa varit här och målat klart listerna som ska upp i vardagsrummet, så imorgon kommer de på plats, äntligen! Seriöst, det finns inget tråkigare än att måla dessa lister!Tur man har lilla pappsen, sambon har nämligen flytt fältet för fotboll, en MYCKET viktig bisyssla minsann! Ibland har det sina nackdelar att vara "fotbollsfru"! Nu sitter jag här och kikar på "Arga snickaren" som går på kanal 5. Herregud, den mannen hade jag inte velat släppa in i det här huset, hade väl dömt ut det totalt! Tycker han har ett obehagligt, burdust sätt, men det är väl det programidén går ut på!







Har äntligen hittat en bild på ett golv som vi vill ha! Är så himla fint! Golvet är ett vitlutat trägolv och kommer från Siljan. Frågan är bara hur mycket det kostar ....?














Bilder från Sköna hem


3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad härligt att få lite hjälp!Missade arga snickaren ikväll...Vilket fint golv du visar och härliga inspirationsbilder också!

kram/tina

Anonym sa...

Haha, ja den arga snickaren hade man nog blivit lite rädd för:P Jag kollade på avsnittet ikväll och jösses vad de i programmet ställer till det för sig. De börjar ju överallt på en gång:P Men ja, man är väl inte bättre själv och lister är alltid trist att hålla på med så det har man kvar i massa rum:P Vem vet, kanske ser ni Carlssons i programmet om nåt år när vi fått nog..haha...usch nej...

Kram

Joh sa...

Tips på golv!
Vi köpte träplank, av furu som vi själva har lutat och sedan vaxat!
Ser nästintill likadant ut!
Fast detta är billigare skulle jag gissa! För vi tittade oxå på färdigt golv men det var STOR pris skillnad. Golvet kostade ungefär 160-180kr/kvm, sedan tillkommer ju lut och vax som kostade ca 1500kr för 15kvm! Går du in på min blogg och kollar onsdagens inlägg så ser du sovrummet (där min mor putsar fönster) där ligger det golvet!
Lycka till hur ni än gör!