söndag 8 mars 2009

090308

Idag är en sådan dag när jag inte känner någon inspiration eller lust till något överhuvudtaget. Kan bero på det kassa vädret med regn och blåst utanför fönstret och att jag är så himla less på att inte känna mig helt ok. Igår kände jag mig verkligen fit for fight, men idag är jag allt annat än pigg. Börjar undra om jag kanske skulle behöva en penicillin-kur för att bli mitt gamla vanliga jag igen. Jag var inställd på att börja jobba som imorgon, men som det känns nu så får jag tyvärr stanna hemma imorgon också. Blev ju sjukskriven till och med tisdag, så jag kanske ska lyssna på doktorn och verkligen inte börja jobba fören på onsdag. Jag förstår att jag måste lyssna på min kropp istället för mitt dåliga samvete om jag ska bli riktigt frisk igen. Dock ger det mig ångest att veta att jag varit från jobbet i två hela veckor, men det är ju inget jag kan göra något åt ändå, så det är väl bara att vifta bort det där.


Fick lite undringar på var utbygget ska vara på huset. Det är alltså härifrån som det ska byggas ut en vinkel. Det stora fönstret är vårt vardagsrum. Entrén ska vara kvar men den fula verandan ska bort och trappan kommer istället gå upp till altanen som ska gå runtom vinkeln. Bilden är tagen den vecka vi flyttade in i november. Fönsterluckorna och balkongräcket ska också bort och hela huset kommer bli helvitt. (Om jag får bestämma, hihi!)

6 kommentarer:

In my house sa...

Oooh, ja! det kommer att bli mycket finare när ni gör golvet själva!!!! än färdig köpt,,, så det är bara plus =) =)

Kram j

Anonym sa...

Jag ser att du också gillar vitt när du inreder! Trevlig blogg du har, kul att jag hittade hit!
Hälsningar Angelica

Fröken Fräken sa...

Alltså, nu är jag lite trög - ska utbyggnaden gå ut från långsidan eller till höger på kortsidan?!

Jag tror att jag är frisk nu (hör och häpna!)Så det blir åter till jobbet och alla högar som bildats medan man varit borta.. Känner igen det där med att få dåligt samvete för att man inte släpar sig till jobbet, men det är bara att vila och samla kraft och bli frisk..

Grodmamman sa...

Lyssna nu på doktorn och håll dig hemma!:)
Kommer säkert att bli jätte bra med er utbyggnad och huset kommer att bli jätte fint helvitt!:) Jag gillar putsade hus. Vårt radhus är putsat, men tyvärr målat i en päronglassgrön färg. Och eftersom det är ett radhus så kan man ju inte måla om hur som helst!:)
Kram

Från koja till slott sa...

Fröken Fräken: Utbygget ska gå rakt ut från långsidan, alltså där det stora fönstret är nu, det ska alltså bort! Fattar du nu??? =)

Anonym sa...

Svar: :) Ang värmen i källaren, så har vi ingen värme i golvet tyvärr. Skulle vi fixa det så skulle takhöjden blivit för låg. Vi har endast 190 cm till tak nu. Väggarna skall isoleras i samband med dränering som ska göras i sommar och sen är det bara att elda på som gäller, men det finns ju gosiga innetofflor:P Man kan ju inte få allt här i världen...hehe. Kram