måndag 2 mars 2009

Ikea - sommar

Kikade runt på lite bloggar och såg att Ikeas sommarkollektion fått lite påfyllning, så jag var tvungen att ta mig en titt på vad de fått in för spännande nyheter. Dock var det väl inget sådär speciellt, men ändå en del godbitar som jag skulle kunna tänka mig! Kommer väl antagligen ploppa upp mer där efterhand som våren närmar sig.

Vi ska ha en altan på framsidan mot havet, som kommer gå längsmed den vinkel vi ska bygga till. Dock kommer detta inte bli klart till denna sommaren eftersom arbetet kommer påbörjas tidigast i augusti. Men, vi har ju vår underbara innergård som vi kommer att börja dona med så fort det blir lite varmare, och när vi är klara här inne förstås! Jag har planer (läs sambon är inte införlivad i dessa ännu!, blir väl nu om inget annat!!) på att bygga ett litet trädäck framför vårt uterum, där man kan sitta i två däckstolar och sola och gotta sig!!! Låter väl härligt??! Man kan ha en liten bänk med blommor på och massor med fina krukor och grejer. Tror det blir superbra med ett trädäck faktiskt!!! Jag menar, såå jobbigt kan det ju inte vara att snickra ihop ett sådant??? Eller hur? Ha ha, Pelle blir nog snart galen på mig!


I uterummet vill jag ha en lite mysgrupp med fåtöljer (typ rotting, helst svarta) och bord där man kan sitta sent om sommarkvällarna och bara myspysa, snacka och kanske dricka ett och annat glas vin!! =) Vill även ha ett avlångt matbord där man kan sitta och äta gott med goda vänner och bara umgås!! Ahhh, kan jag säga att jag toklängtar till sommaren???


Nu är det träpanel i uterummet, både väggar och tak, dessa ska naturligtvis bli vita! Lite marint tema där inne också tror jag blir superfräscht! Nu blev detta inlägget superlångt, inte ovanligt när det gäller mig i och för sig, blir lätt så när man svävar iväg!!! =)






















Få nu inte en chock, gott folk!! När vi flyttade in så ställde vi mycket grejer i uterummet, därav röran som skymtar därinne!! Detta ska snart rensas bort så de blir fritt fram att få skapa sina idéer!! =) Färgen på uterummet ska inte vara röd, där är jag väldigt bestämd. Om sambon får som han vill så ska brygghuset, som ju också ligger på innergården, fortsätta vara rött. Jag hade tänkt grått, men han är oerhört bestämd på den punkten ... I så fall vill jag att uterummet ska vara helvitt. Vi får väl se vem som har den starkaste viljan! *Fniss*
Förresten så älskar jag sittbänken och däckstolen i akacia (vet inte om det stavas så dock!), de hade gärna fått flytta hit till sommaren!

Bilder: Ikea och privata


Inga kommentarer: