söndag 15 mars 2009

Hiss eller diss???

Hej svej igen!! Nu alla superdupersnälla läsare så MÅSTE ni verkligen hjälpa mig!! Detta angenäma problem handlar om våra elementskydds vara eller icke vara. Vi hade tänkt köpa nya från början, dock var dessa mucho, mucho dyra! Så, jag tänkte att de vi har kanske inte är så himla fula. De är faktiskt helt ok enligt mig, men ÄNDÅ är jag liiite osäker!!! Idag slog jag slag i saken och målade dem i samma vita, lite halvblanka färg som fönster och fönsterbrädor har. Slutresultatet blev faktiskt bra, de ser fräschare ut. Men, vad tycker ni??? HELT ÄRLIGT??? Ska vi satsa på att behålla dessa (ett tag till iaf, finns andra saker vi bör prioritera när det gäller inköp) eller ska vi byta till nya?? Skydd ska vi ha, så utan är inget alternativ. Snälla, vill ni hjälpa mig???











På sista bilden har jag målat ramen vit och bara duttat på lite färg på "gallret". Detta ska sprutmålas för bästa resultat. Tror ni det kan bli fint mot det vitlutade golvet med dessa skydd???



De två första bilderna visar hur de såg ut innan. Det är JÄTTESVÅRT att fota dem så ni ser hur de såg/ser ut, men de var väldigt gula och slitna.


Uppdate:

Här kommer två bilder av fönsterna i helhet också. Tänk på att "gallret" kommer bli vitare.








Privata bilder

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tror att det blir jätte bra! Och jag skulle inte lägga pengar på nya nu när ni har så mycket annat att lägga dem på. Tycker att de duger jätte bra!:)
Kram

Cattis sa...

Jag tror att dom kommer bli jättefina. Hade nog väntat och behållt dessa ett tag till.... O satsat på lite andra saker emellan...

Kjamis Cattis

Anonym sa...

De är ju jättebra vita, roligare att köpa annat för pengarna! bra idé o måla över dem!

kram o sov gott!

Anonym sa...

Jag hade också behållt dem. De ser inte så dumma ut. Varför byta ut något om konceptet håller och pengarna kan läggas på annat?

Kram Mia

Anonym sa...

Hej!
Behåll de gamla tycker jag.
Bättre att lägga pengarna på annat.Tycker att de blev riktigt fina när du målade dem.
Ha en bra dag.
Kram Helena

Maria sa...

Hej Pernilla,

jag håller med de aandra. Behåll. Jag tycker de ser bra ut, lägg pengar på annat.

Senare i framtiden när du är klar med dina projekt och känner dig rastlös med lite extra i plånboken kan du ju alltid göra om.... om du fortfarande vill det då:)

Min ytterdörr kommer från snickar Per, jag kommer inte ihåg färgnummer (kan ta reda på det) det finns många fina grå nyanser annars.

Och ja, skylten är från Perlan;) Jag älskar den och det är många runt oss som kommenterar den. Allt från brevbärare, budtransporter, grannar och vänner!

Kramar Maria

Anonym sa...

behåll de ni har! det blir jätte bra. bättre att lägga pengarna på viktigare saker som man hellre vill ha :) ni har verkligen så fint hemma, säg till när ni vill flytta så kommer jag och köper ;)

Favoriterna sa...

Ja men det blir väl jättebra med dessa skydd. Inte behöver ni lägga dyra pengar på nya. Det kan ni väl göra den dagen ni inte har något annat att lägga pengar på. När ni liksom inte vet vart ni ska göra av alla pengar =)
Tack för kommentaren på min blogg. Det blev faktiskt jättebra med spegeldörrarna.
Just nu ligger jag i sängen och är sjuk!!!! Inte kul alls.
Ha det gott.
Kramis

In my house sa...

Halloooo.....
Jag gillar skydd.... Och inget fel på era!!!! nätet är nog lättast att spraymåla,,,, om du inte redan ha gjort de klart!!!!!

Men du,,,,,, Är inte din karl snickare?????? jag menar att ni behöver ju inte köpa nya sen,,,, han kan ju bygga!!!!! Egna!!!
tycker dessa ä fina! men när du tröttnar så kan du ju ta bort "nätet" och spänna tyg i ramen!!!! då är det lätt att förnya juh!!!! eller sätta grova brädor där nätet är,, men härliga springor mellan,,, och vitlasera som golvet eller kanske grålasera! eller varför inte sätta nåt tunt tyg och måla elementet i någon härlig färg som lyser eller endast skymtar där bakom :) ojoj,,,, ja du se juh, hur jag har de!!!! förändring av allt i mitt huvud hela tiden,,,, grrrrr!!!!

MEN, glöm inte, jag gillar de som de ä oxå!!! bara lite tips!!!

Ha de gottit kram j

Fröken Fräken sa...

Tycker att de funkar hur bra som helst. De ser ju ut att passa till huset och det är ju inte fy skam att ha platsbyggda elementskydd :-)

Här hade jag tänkt pyssla vidare, men så fick jag två inredningstidningar med posten idag, så det blir nog soffan istället! ;-)

Från koja till slott sa...

Helena: Tack! De blev faktiskt helt ok!

Linnea: Tack så jättemycket söta du! Haha, nej du, någon försäljning blir det inte här inte! Inte med det slitet vi lagt ner och kommer att göra! Så tyvärr! ;)

Kramar Pernilla

Anonym sa...

Du vet redan vad jag tycker. :) Det är absolut inget fel på dom. :) Passar bra in i huset. Känn er för och byt senare om ni känner för det. :) Man kan ju ta en vanlig mdfskiva bara och borra runda hål eller så på. Inte svårt. Min gubbe skulle gjort det till mig för typ två år sen men inte blivit färdig till det än hehe.. :)
Kram Malin I&D