lördag 21 mars 2009

Fick ett ryck!


Hejsan! Hoppas allt är bra med er kära läsare! Här har det varit superskönt väder idag, började dagen med en härlig promenad som gav mig riktiga vårkänslor. Riktigt ljummet i luften! Väl hemma kände jag att det var alldeles för fint väder för att påbörja något projekt inomhus så jag satt lite i solen och funderade på vad jag kunde ta mig för ute istället. Fick då syn på fönsterluckorna och tänkte att det kan väl inte vara så svårt att ta bort dem! Det var det faktiskt inte heller och snabbt gick det, iaf med de första. De som satt på gaveln var dock en aning svårare att få bort, tur att sambon kom hem från fotboll och kunde hjälpa mig. Nu kan man se hur det kommer att bli utan luckor, and i like it! Kommer bli ett helt annat hus. Fönsterna ska målas utvändigt och även fasaden och sedan ska spröjs på. Nu ser det kanske inte så mycket ut för världen, men när jag väl bestämt mig för något så vill jag helst få det gjort med, och snabbt ska det gå! ;) Pelle tyckte att de kunde sitta kvar tills vi ska börja med utsidan lite senare i vår, men såååå länge kan ju inte jag vänta! ;)
Nu ska jag ta ett ryck med dammsugaren här, senare kommer lillasyster och hennes Simon. Vi ska göra lite mat och umgås, ska bli mysigt!









På gaveln hänger det en massa sladdar som ni ser, detta är till parabolen och de var fästa runt luckorna. Vi ska fästa dem under fönsterbläcken istället. Imorgon åker även luckorna bort från fönsterna uppe utanför sovrummet! Jag tycker det blev skillnad! Ni kan se hur det såg ut före under kategorin "Vårt hus".
Önskar er alla en riktigt trevlig lördagskväll!

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Förstår dig!:) Och det blev helt klart bättre utan, har aldrig fattat vitsen med fönsterluckor.
Kram

Taklyftet sa...

Jag förstår varför du tog ner fönsterluckorna, det blev mycket bättre efteråt! Det underbara vårvädret gjorde ju att man inte kunde motstå att ut och fixa igår.
Du får ha en bra dag!

Ann-kristin S sa...

Mycket bättre utan ,tycker det är så "krimskramsigt" med sånt där

Anonym sa...

Stor skillnad. Verkligen mer stilrent utan luckor.
Ha en fin söndag.
Kram kram

Vimsingen sa...

Bättre utan fönsterluckorna!
/Vimsingen

Anonym sa...

Jätte fint blev det. Det känns ju lite "onödigt" med fönsterluckor, vad fyller de egentligen för funktion, mer än dekoration då .

Kul att se bilder på ert hem, blir så sugen på hus...

Rebecka

rustik charm sa...

Vilken skillnad, superfint:)
Ha en bra dag!
Kram Kristina

1+2-barnsmamma Carola sa...

Helt klart en förbättring. Krusidull är verkligen inte min grej. Har följt din blogg ett tag och tycker det blir SÅ snyggt. Spännande att följa. Vi bor i ett radhus och hinner inte renovera så som vi vill och önskar, men drömmen om att bygga nytt någon dag finns där i bakhuvudet.
Hälsningar Carola

Anonym sa...

Vad härligt hus ni har! blir såå sugen på finna vårt hus snart.. men ingen idé stressa, vill ju hitta rätt!

skönt med egen trädgård att vara på soliga dagar!

här har det snöat igen... hoppas bara tillfälligt!