måndag 30 mars 2009

Lite typiskt mig faktiskt ...

Tjoho! Idag hinner jag till och med ett inlägg innan jag ska fära iväg igen, det är inte illa det! ;) Har en hel halvtimme på mig att varva ner, hör inte till vanligheterna på måndagarna annars. Idag när vi kom hem från jobbet stod snickaren som ska rita och bygga vårt utbygge här och tog kort på huset. Han hoppades vara klar med skissen i slutet av veckan och skulle då även ge pris för hela kalaset! Så spännande! Om ni känner mig rätt så vill ju jag visserligen att detta helst skulle vara klart igår, är så himla otålig!


En annan sak som jag har gått och funderat på är ett inköp som jag inte gjorde i fredags. Efter jobbet körde jag nämligen in till secondhand-butiken och kikade runt lite. Fick då syn på ett sött sido-bord kan man kalla det. Tyckte att det var superfint, lite gammal stil, men med en uppfräschning skulle det nog passa in hos hos. Men jag funderade på vart vi skulle ha det, och kom fram till att vi nog inte har någon plats. Bordet kostade ynka 100 spänn, men jag gick ändå ut tomhänt från butiken. Nu har jag hela helgen försökt att rättfärdiga detta "oköp" för mig själv, men istället kommit på typ 50 ställen i huset som det faktiskt kan stå på! Nu ångrar jag att jag inte köpte det så klart, så imorgon bär det av till butiken igen och det blir att hålla tummarna för att skönheten är kvar!




Sånt här är det typ, fast lite bredare på alla håll samt att det inte hade någon underhylla. Färgen var avskavd, vit/gul, lite skabbig färg. Tyvärr vet jag ej vart jag fått bilden ifrån, tror det var någon tävling jag var med i! ;)

4 kommentarer:

jessi sa...

Hoppas bordet finns kvar, bra pris med!

Ha en mysig söndagkväll!

kram

Grodmamman sa...

Hoppas att bordet finns kvar!
Spännande med utbyggnaden också!
Kram

Signe 1 sa...

kanonfint bord, helt i min stil:-) Ha en fiin kväll (oj den är ju snart slut...)KRAM!

Nea sa...

Hej du!
Hoppas "ditt" lilla bord är kvar!
Är ju lite nyfiken på just vart det finns secondhandbutiker här i näreheten. Var är det du har varit någonstans?

Kram Nea