onsdag 11 mars 2009

Lite grönt, lite vitt och lite blått!



Idag har jag haft en sån där euforisk känsla i kroppen emellanåt! Som jag sa innan så var det säkert eftersom jag börjat jobba igen, men även för att jag har fått hem (läs shoppat) en massa nya, fina saker. För varje pusselbit som läggs här hemma, inredning eller renovering, så blir jag lycklig. Visst är man allt fånig ibland???






Fin fina blå/vitrandiga kuddar från H&M. Fick en till men har ingen innerkudde till den så den får vänta tills jag skaffat en. Har lite andra planer för dessa, men så länge får de ligga på golvet. Ska ha lite marin inredning i hallen däruppe.















Köpte nya, vita krokusar också. Dessa fick husera i lilla fönstret i hallen. Detta är det enda stället där katterna inte kommer åt dem. Iris har redan varit och tuggat på en blomma .... Grrr!









Och här har ni min nya kärlek, ett OLIVTRÄD! Blev kär så fort jag såg det! Är så himla fint. Ska dock placeras i en annan kruka, detta var den enda jag hittade som var stor nog här hemma. Hoppas, hoppas att jag kan hålla den vid liv!!!








De nya gardinerna av tyget från Mairo som snälla svärmor har sytt. Är så himla söta. I kvällsljus ser de mer ut som på bild nummer ett. Mönstret syns bättre när det är ljust ute. Vet dock inte om de är liiite för långa ... Hmm, det måste jag fundera på.








Privata bilder

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet tips ang.olivträdet: Ha det INTE ovanför elementet! Det ska dock stå ljust.
Skönt att höra att du mår så mycket bättre!
Har ni lust att följa med oss till Salves, när vi kommer hem? Vi tänkte ta oss en barnfri myskväll.
Kramar

MITT VITA HUS sa...

Åh vad fint jag älskar med olivträd=) Glöm itne vattna mycket bara;) Kram Kram

Anonym sa...

vad härligt med nya saker till hemmet! det är undebart med såna dagar då man bara är så lycklig!

jag funderar också ibland... tänk om det händer här... (är förskollärare) Har jobbat 5 år i skolan så vet känslan men man kan inte vara rädd för det heller.

sov gott!

Favoriterna sa...

Åh så fint. Visst fasen är det härligt att få hem nya saker. Hi hi hi. Tror det är nåt med oss tjejer. Men oftast blir karlarna nöjda oxå. Bara dom ser hur snyggt det blir.
Jag tror faktiskt att det blir spegeldörrar på garderoben istället. Tror det kan få hallen att kännas lite större och vi behöver dessutom en helspegel någonstans. Vad tror du om det.... Eller är det helt enkelt snyggare med högblank?? Hmm, får gå o titta lite på "varuhuset" imorgon.
Ha det gott. Kram kram.

Maria sa...

Vad fint det blev med de nya sakerna!

Jag köpte mig ett olivträd i veckan. De är underbara. Jag med hoppas att jag klarar av det. Har ställt det på ett ljust och svalt ställe!

Kram Maria

Anonym sa...

Vad fint olivträdet var.Förstår att
du blev kär.Hihi
Skönt att höra att du mår bättre.
Ha en härlig dag.
Kram Helena

Anonym sa...

Åhh så mycket fint! Gardinen vart ju superbra och lagom lång:) Kram

Cattis sa...

Vilka fina saker du har inhandlat... När man varit på en shopping-tur blir man såååå glader!

Kjamis Cattis

Anonym sa...

Vad fint det blev med allt det vita...

KRAM

Anonym sa...

Pernilla; Jag tycker att era elementskydd är fina som dom är och känns fortfarande moderna. Jag tycker om när man blandar "sekelskifte" med "modernt". Vill ha en sådan känsla själv i sovrummet. Håll tummarna att jag får min "djupa" fönsterbräda och mitt elementskydd där. :D

Jag tror absolut att det kommer att räcka med lite ny fräsch vit färg. :) Fråga dina läsare om du känner dig mycket osäker men jag tycker personligen om dom. :) Allt behöver inte vara det "allra modernaste", visst? Det är charmigt att behålla lite av ursprunget i huset ju. :)

Hehe, nä jag vet, de där gubbarna kan vara minst sagt tjurskallliga. :D Men det kan VI med, eller hur? :) Så det är bara att tjata och tjata tills dem blir trötta och man får som man vill. ;)

Ha en mysig helg! Kram

Fröken Fräken sa...

Oj vad mycket nytt, snyggt och härligt! Förstår att du är jätteglad. Det verkar vara många som köper nya blommor just nu, man får försöka få lite vår inomhus när den verkar så motspänstig ute.
Lycka till med olivträdet, jag tror att du köpt det i rätt tid så det kommer säkert att överleva. Ljust, svalt och inte glömma bort att vattna, så överlever mitt :-)