tisdag 31 mars 2009

Blommor och blad

Hej! Idag har det varit en riktigt varm dag, och imorgon ska det tydligen bli ännu skönare väder. Körde inom blomsteraffären på vägen hem och köpte lite vita penséer samt påskliljor som ska få stå ute. Köpte även en ny, stor zinkkruka som också ska få stå utomhus, den var jättesnygg. Funderar faktiskt på en till, men vi får se. Jag vill bara ha vita penséer i krukorna detta år samt gula påskliljor som bryter av. Dock känner jag att jag vill ha lite inspiration hur man kan piffa upp krukorna med stenar, grenar och dylikt. Tänkte ta en promenad ut i området för att se hur andra har planterat och dekorerat, men idag hinns det tyvärr inte med! Får väl kika in hos er andra för att få lite ideér!


Förresten, jag är med och tävlar om en jättesöt kökshandduk samt två disktrasor från Malin Westberg Collection hos Malin. Tävlingen avslutas idag, men jag hoppas ändå jag har en liten chans! ;)



1 kommentar:

Grodmamman sa...

Vill också plantera lite nytt i mina krukor, men har än inte fått tid att åka och köpa några blommor. Kanske i helgen.
Kram