lördag 14 mars 2009

090314

Hej på er! Har varit så mycket nu i uppstarten med jobbet efter min influensa så jag har knappt haft tid för bloggen, tyvärr!! Vill verkligen tacka för era söta kommentarer om vårt vardagsrum, blir så himla glad!


Idag har jag varit och tittat på sambon som spelat fotboll, det var faktiskt vår i luften! Hoppas, hoppas det vänder nu. Imorgon har de sagt att det kan bli upp till 10 grader här i södra Sverige, det ser jag verkligen fram emot. Fast man vet ju aldrig!


Ikväll kommer mina söta vänner Emma och Carro hit. Vi ska titta på Melodifestivalen och dricka lite vin, ska bli mysigt! Jag håller på Sara Dawn Finer, hennes låt är riktigt mäktig! Dock gillar jag Måns också, tror nog att det blir han som tar hem det hela faktiskt. Hörde på radion att Caroline Af Ugglas ligger bland de topptippade, något jag absolut inte kan fatta! Visst, hennes låt var kanske inte urkass, ganska bra text, men hela hennes framträdande var liksom .... KONSTIGT! Hoppas verkligen inte hon vinner. Det ska bli spännande i alla fall!

Vilka hejar ni på?
Mina fina kvistar som jag tog in har börjat blomma, dock bara på den ena grenen! Lite konstigt faktiskt, de står ju i samma vas! En till marinblå kudde har kommit till samlingen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejade också på Sarah Dawn Finer, så vackert! Det blev inte Ugglas men det var nära ögat! Malena var inte min favorit men kan gå hem internationellt...vem vet!

Hoppas du hade det mysigt med vännerna ikväll!

kram

Favoriterna sa...

Hej du. Jag gillade oxå Sara D.F. Hon var min absoluta favorit. Snacka om mäktig låt. Vi var ju i Norrköping o tittade och där sjöng hon ju tre gånger. Och den blev ju inte mindre mäktig då. Men men, nu ville visst svenska folket att Malena skulle vinna. Och visst, den är pampig och bra och kanske, kanske kan det gå bra i Eurovision Song Contest. Men det har man ju trott så många gånger förut och så har vi hamnat skitdåligt. Det blir spännande att se.
Ha det gott.
Kram kram

Maria sa...

Jag är en sån som går igång på vad Alcazar presenterade, därför hejade jag på dem.

Gillade även SDF.s ballad, men hon opera-Märta som vann har nog bääst chans i Eurovision med tanke på hur konstigt de röstar där.

Vad vårigt det känns med dina marina kuddar;) Härligt!

Jag ska kolla matcch idag jag, fast vår sport bedrivs innomhus så det gör inget om det är pissväder;)

Kram Maria

Grodmamman sa...

Och här spelar sonen säsongens sista bandymatch idag!:)
Super snygga kuddar!
Dottern ansåg att Malena inte var fin i håret och hon sjöng inte fint för hon bara skrek, men klänningen var fin!:) Jag gillar Sarah Dawn Finer och hoppades att Ugglas inte skulle gå vidare för allt i världen och hann bli lite nervös där i slutet.
Kram