söndag 1 mars 2009

Ingen munter dag


Hej på er ... Min blogglust/ork är inte som den brukar. Igår blev jag ännu sämre och har legat pall nu sedan dess. Febern har kommit tillbaka och jag känner mig så fruktansvärt matt. Därför har jag knappt orkat sitta vid datorn. Nu har vi precis ätit tacos. Detta är annars en av mina favvorätter, men idag fick jag verkligen kämpa för att få det i mig. Jag känner ingen smak alls, så någon matlust finns inte. Usch, känner mig väldigt gnällig! Tycker nästan lite synd om sambon som fått höra på mitt gnäll nu snart en vecka. Men sådan blir jag när jag är sjuk, liten och ömklig ...


Jag hade planerat att åka till Ikea idag, men nu blev det ju inte så. Har bestämt att vi ska köpa ett sideboard att ha i vardagsrummet. Har tittat på denna variant varje gång jag varit där, och tror den kommer passa bra här hemma. Speciellt med en viss lampa på .... *Host host* =)





På denna väggen hade vi tänkt ha den. Och visst hade det passat utmärkt med en transparent Bourgie som lyser upp?? =) Åhhh, vill ha så himla mycket!!! Korgstolen ska upp i "gästrummet". Nu får den stå här nere eftersom vi har alla målargrejer i det rummet för närvarande.
Bilder från Ikea och Rum21.se

2 kommentarer:

In my house sa...

Nämen,,,,, ska be en bön för dig, att du ska bli piggare 0)
- Jag tycker lampan hade blitt kanon där,,,,, unna dig den när du ha blivit frisk..... =) de tycker jag!!!!

Du skrev om golv innan,,,, om att luta, lacka, lasera själv!!! jag tror faktiskt att de blir finare när man gör de själv. Det finns ju även vitt pigment,,, antingen om man tar de direkt i lacken, så blir de ju inte lika många målningar eller nåt.. Vit vaxat behöver ju lackas oxå,,, finns ju matt om du vill ha trä känslan mycket kvar istället för blank lack... annars gråter du den dan du snubblar med ett glas rött *fniss* med olackade golv =)
- Om ni vill ha trä rena, men känner att de blir dyrt, då kan man ju köpa andra å tredje hand golv, då de kan vara 4-7 brädor som har nån liten spricka i sig, men som kan kapas efter de eller bara ger de ju mer charm!!!! det är ju VÄLDANS mycket billigare!!!! Vi köpte de, jag spacklade några knaggar sen va allt kanon!!!!


Krya på dig STOR kram (jag vill oxå ha mycket ömkan när man är sjuk) så ska de va 0)

Anonym sa...

Jag är också svag för kartells inredning. Vill gärna ha deras barnstolar de fått in=)