måndag 9 mars 2009

Imorgon ...


... hade jag tänkt ta tag i att måla klart fönsterna i vardagsrummet. Känner mig så pass ok att jag kan ta tag i det på min sista sjukdag. På onsdag är det tänkt att jag ÄNTLIGEN ska börja jobba igen! Längtar så tills jag får träffa min kollegor och elever igen! Just nu sitter jag och förbereder en hemtenta till mina komvux elever i Historia. Känns som om jag sakta men säkert börjar återvända till verkligheten igen! =)
Ser inte så fräscha ut just nu! Har redan målat ett och det blev stooor skillnad! Tänk vad färg kan göra! =) Vi har planer på att byta ut fönsterna så smånigom, men så länge ska de få en uppfräschning!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du känner dig piggare igen.
Ja tänk vad lite målarfärg kan göra.
Ha en bra dag Kram kram

Signe 1 sa...

Hej, vad kul att du kikade in till mig så jag hittade hit oxå! Ja visst har man lyxproblem ibland;-). Men man vill ju att det ska bli fint!! Ska bli spännande att följa din blogg oxå... Kram Sofia

Anonym sa...

"Gud vad spännande!!

Anledningen till att jag frågade om värme är att vi har lite lösa planer på att göra ett badrum i vår källare, fast vår är mycket mindre än er. Detta är dock bara som vi har funderat på, därför undrade jag hur man löser värme-biten"

Hej Pernilla

Jag svarar för Malin här ang. värme i källaren.
Om man vill utföra detta ordentligt och ekonomiskt ur ett energiperspektiv. Då ska man slå upp golvet, gräva ut om man har låg takhöjd, isolera med cellplast och gjuta nytt golv med värmeslingor i. Efter detta har man löst värmebiten. I vår källare har jag bara "flytat" det gamla golvet och får då stå ut med ett tidvis väldigt kallt golv, men det sparar en massa, massa jobb.

Mvh
// Hampus K

In my house sa...

Hej hopp...... Du är säkert i full gång med målningen nu =) blir så bra sen juh!

Min skjorta är inte ny,,, den vita med svarta ränder! för ett tag sen så hade jag mani på skjortor hmmm... Men nu tycker ja de ä så fint att ha armarna uppvikta och knyt!! så allt kommer alltid till nytta igen =) fniss

Kram josse

Anonym sa...

Vad härligt att få nymålade fönster!Vi har två stycken och en dörrkarm som ska få sej en omgång färg...snart! =)

kram/tina