tisdag 24 mars 2009

Nu är det äntligen här!!!


Som jag längtat! Har nog tjatat ett bra tag om vårt blivande golv i vardagsrummet, och nu, efter många om och men är det äntligen här!!! Det roliga är att vi inte sett det live, utan beställde det genom min snälla faster. De hade beställt från en lokal firma där hon bor och tipsade oss om detta golv Det är ett obehandlat trägolv, precis ett sådant som vi var ute efter. Även bredden är perfet, var först rädd för att vi hade beställt för brett, men detta är helt perfekt!!!! Jag är så glad, visst är man löjlig??! ;) Kommer bli kanon att luta och såpa det tror jag, så det kommer så småningom bli vitare! Nu har sambon och svärfar kämpat med att få in de stoooora, tunga paketen. Nu snackar vi paket på drygt 4 m, och de var inte lätta precis! Jag hjälpte väl till lite också, men de var faktiskt för tunga för min klena rygg, haha!



Agnes väntar förväntansfullt, förstår att något är på G ...





Jag spanar från dörren ... När kommer det?




Här kommer det första paketet ...






Äntligen på plats!















"Ett STORT TACK Marita & Olle!!! Det blev superbra verkligen! Så snällt att ni ville hjälpa oss! Och ett stort plus för att allt har skett så smidigt!"

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ska bli kul att se det när det ligger på plats! Blir säkert jätte fint!
Kram

Anonym sa...

Spännande kul att så småningom få se det på plats.
kram kram

Fröken Fräken sa...

Oj, det var större grejer som släpades hem och in till er, än min i sammanhanget lilla tallrikshylla som jag släpade på bussen idag. Vad roligt att ni till slut hittat ett nytt golv som ni är nöjda med. Är det färdiginlagt imorgon?! ;-)

Anonym sa...

Matbordet har min sambo tillverkat. Bordskivan gjorde han av i hoplimmade mdfskivor. Bordsbenen är köpta på ILVA. Vet inte om dom finns kvar, kunde inte hitta dom på hemsidan nu. Här kan du se beskrivning på hur vi gjorde köksbordet. Bordsbenen kostade 600 kr.

Förstår att du är glad för nya golvet.
Jag är verkligen avis. Din lyckans ost! :) Kram Malin

In my house sa...

Ååååå, så härligt!! va kuuul, verkligen! Ni kommer inte att ångra er 1 sekund"!!! för det kommer att bli toppen snyggt,,, å så är det så mycket skönare att gå på plankgolv än parkett!!!!

- Ja vill se din frissa =) =) =)


Kram j

Joh sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joh sa...

Hej!
Det kommer bli kanon fint! Det ser ut att vara exakt samma golv som vi har, de kom oxå i enorma längder med svart plast runt. Men vi valde till slut att ha det enbart i sovrummet, pga att sådant trä är så ömtåligt. Och jag skulle få spassmer om det blev en massa hack i hela köket och vardagsrummet(där vi tänkte ha vårt)! Men ni kommer inte bli besvikna, för det är en njutning att se på golvet när det är färdiglutat och vaxat=) Men tappa inte massa saker på golvet bara!
Lycka till!! Kram

Malin Winbladh sa...

Det kommer bli superfint, lycka till med läggandet!
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Vad fint med eran vita trappa. Katten verkar med gilla den :)
Konstigt att ni har snö tycker jag, här ligger inte en enda flinga på marken :P
Kram