tisdag 10 mars 2009

Känns skönt

Idag är jag piggare, nästan mitt gamla jag igen! Jag har målat klart fönsterna också, känns så himla skönt! Nu ska jag snart hämta mina färdigsydda gardiner som svärmor sytt och mamma pressat (ja, det gäller ju att ha kontakter! *fniss*) och få sambon att hjälpa mig att hänga upp dem. Tror det kommer bli så bra, ni ska få se resultatet så småningom.


Att måla fönster är väl inte direkt någon favoritsyssla från min sida. Blir både irriterad och förbannad när det inte går min väg. Färg som kladdar hit och dit osv. Fönsterna är ju jättegamla så för att få dem som nya skulle man skrapat och slipat dem först, något jag inte har tålamod till, speciellt inte eftersom jag vet att de ska bytas så småningom. Nu kunde jag dessutom endast måla invändigt, emellan fönsterna och på utsidan är de fortfarande lika skabbiga, vilket stör mig enormt! Detta ska vi fixa när det blir varmare och man kan ha dem öppna, så det dröjer nog tyvärr några månader till iaf ...





















Efteråt åt vi en enkel men god middag bestående av stuvade makaroner, lite korv och harcorvertes (har inte hundra koll på stavningen). Blev så himla sugen på stuvade mackisar, mamma gjorde alltid det när vi var små!
Privata bilder

9 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst vem som helst får göra den :) Den var lite rolig faktiskt!

Maten såg god ut. Kram

Anonym sa...

Hej
Stuvade makaroner älskar vår lilla tjej Livia 10 månader, och vi också för den delen!

Vad fint det blev i ert fönster!
Angelica

Anonym sa...

Vad lyxigt att få gardinerna pressade! Själv måste jag erkänna att jag är så otroligt lat att jag knappt en går en omgång med strykjärnet om jag ens får upp några gardiner överhuvudtaget.

Från koja till slott sa...

Angelica: Ja visst är det supergott! Mäktigt med för den delen, både jag och sambon blev proppmätta! =)

Sussane: Ja det är verkligen snällt av henne att göra det! Hon litar kanske inte på att det blir bra om jag gör det! =)

Anonym sa...

Underbara förnster. Gillar när dom är lite gammelgagsiga. Jag vill ha sånna elemenskydd samt lite bredare fönsterbräda i sovrummet. Mattias är emot elementskydd, säger att det inte blir samma värme. :( Jag tycer det är så snyggt. Får försöka övertala honom. :D Har ni gjort skydden själva eller fanns dom i huset? Fönsterbrädorna är snygga också, gillar "hålränderna". Har ni köpt dom själva? Många frågor.. :)
Vill ha en sån fönsterbräda. :)

Kram Malin I&D

In my house sa...

Hihi, vi ha oxå ätit de idag! fast jag gör inte stuvning,,, utan kokar makaronerna i mjölk & grädde (grrr, låter onyttigt) men inget ja tänker på,,, sen en skvätt socker =) fniss

Kram j

Anonym sa...

Ja usch och fy för att måla fönster! Bra med sykontakter dock:P Kram

Anonym sa...

Skönt du är bättre!
Vi har börjat måla nu och ska ha allt furu i vitt, även vissa väggar. Har tänkt mej vitfärg, men när jag kommer till färgaffären så säger han att till väggarna ska jag väl ha lite gult i? Jag envisas med att det ska vara helt vitt och o natt har jag knappt kunnat sova pga detta! Vad har du? Blir det för vitt med helt vitt utan en brytning? Har visserligen redan köpt min helvita färg men får väl i så fall blanda ut den igen med något! Kram Lina

Maria sa...

Fint som vanligt när man tittar in här! Kul att du gillade tapeten, där är en Borås tapet, men den har ett par år på nacken!