måndag 2 mars 2009

En liten mink!


Nu när jag varit hemma har jag haft våra katter runt mig precis hela tiden, speciellt de små busarna Iris och Alfons. Ibland är de otroligt jobbiga, leker som tosingar, välter ner saker och äter upp mamma Agnes mat mm. Men vad vore livet egentligen utan dessa små underbara liven?? Som när Iris kommer upp i knät och spinner och myser med oss på kvällarna, eller när Alfons jamar sådär bedjande om tittar på en med sina små runda ögon när han är hungrig? Jag skulle inte klara mig utan dem, de förgyller ens vardag och är en del av vår familj. Så även om de kommer in och väcker en mitt i natten, biter i ens tår, river ner mina favoritkrukor och är överallt där de inte ska vara, så älskar jag dem, de är en del av oss!


Igår tjabbade lilla Iris med stora mamma Agnes. Det är så kul att se deras respekt för Agnes, så fort hon blir trött på dem sätter hon dem på plats, rejält! Lilla Iris smög på Agnes i hallen, och det såg så himla roligt ut så jag var tvungen att ta lite bilder.Tycker allt att hon liknar en liten
mink! =)







Privata bilder

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så sjukt roligt att se när katter smyger på typ fåglar, dammtussar eller nåt annat. Så får dom sånt flipp o hoppar på sidan, sjukt roligt!!! Roligt att ni behöll de små liven.
Kram från en som följer din blogg!