fredag 6 mars 2009

Vårt förslag


Hej på er! Fredag idag igen! Veckorna går faktiskt fort trots att man är sjuk, sover liksom bort stora delar av dagen. Nu håller vi tummarna för att jag känner mig bättre i helgen och kan börja jobba igen på måndag, blir snart tokig av detta!


Har roat mig med att sitta i Paint och försöka rita upp hur vi tänkt med utbygget. Lyckades få till en ganska bra bild av hur vi tänker, men förslag från er tar vi gärna emot!



Nu är ju inte jag någon arkitekt precis, så detta var det bästa jag kunde åstadkomma. Inne ska vi ha ryggåstak med träbalkar som går tvärsöver. Funderar även på liggande, vit panel på väggarna, tycker det är fint ... Men det har vi inte bestämt ännu. Det kommer vara ett trappsteg ner från det befintliga vardagsrummet till den nya delen, det kommer bli lite häftigt!
Vi kommer även ha golvvärme där så vi funderar lite smått på att ha klinkers på golvet. På vänster sida av utbyggnaden kommer entrén vara, alltså inte i utbygget utan där den är idag på det befintliga huset. Dörren ska ha ett runt fönster, därav det runda fönstret i utbygget för att knyta ihop. Vi kommer även ha en helglasad altandörr på den vänstra sidan som man inte ser, som leder ut på altanen som ska vara runt hela vinkeln.
Längtar ...



Trevlig helg på er!!
Kramar Pernilla

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad kul med ert utbygge!
Har nu läst lite i din blogg och hit kommer jag att återkomma! Vad fint ni gör ert hus.
Är det ok om jag lägger dig i min länklista? Gillar verkligen din stil.
Kram

Från koja till slott sa...

Grodmamman: Naturligtvis får du det!!! Blir såå himla glad att en till hittat hit! Tack så mycket för din kommentar! =)

Kram Pernilla

Favoriterna sa...

Åhh, vad kul att få se hur ni har tänkt er. Tycker att det ser helläckert ut. Snyggt med träbalkar som ni tänkt. Och det där med vit panel är ju oxå hur snyggt som helst. Var hemma hos ett par häromdagen som hade vit panel, lite grövre, och det var skitsnyggt. Ja, ja.! Det ska verkligen bli kul att följa detta bygge i höst.
Kram Jessica

Anonym sa...

soffan var grym:)
köpt nya lampor till sovrummet idag och halva priset var det,kommer upp efter nya fondväggen kommit upp.kika in och kolla coola prylar jag skulle vilja ha:)bling bling

Fröken Fräken sa...

Jag tror att det kan vara väldigt bra att anlita en arkitekt som kan skissa på utbyggnaden, komma med professionella tips och som kan räkna på vilken storlek den ska ha osv för att se som bäst ut. Kan ju vara lite fyrt men vara väldigt lyckat i längden. aJg tycker att det är svårt att få till det där med proportioner som "vanlig dödlig", så det kan det vara bra att få hjälp med. Arkitekten kan då ge råd kring hur stora fönster ni ska tex.

Från koja till slott sa...

Fröken fräken: Snickarna som var här är superduktiga på att rita så de ska komma med olika förslag som vi ska titta på. Billigare än en arkitekt, men jag tror det blir lika bra! De har ritat våra kompisars utbygge, och det blev helt underbart! Men tack för tipset! =)

Anonym sa...

Jag tycker utbygget du gjort ser bra ut och fönsterna är bra placerade. Jag ser det framför mig och det kan nog bli bra. Inte för att jag ahr sett huset...hehe, men själva utbygget ser super ut. Kram

Melkers Mamma sa...

Kan tipsa dig om ritprogrammet Sketchup som min sambo använt sig flitigt av inför altanbygget! Du får rätt dimensioner och den räknar ut ytan så ni vet hur mycket virke etc ni behöver. Kanon, va?! /Jennie

Från koja till slott sa...

Melkers mamma: Tack så mycket för tipset!! =)

Kramis