onsdag 25 mars 2009

Brrrr!!


Hej hopp! Gudars vad kallt det varit idag, rena rama vintern ju! Kan vi aldrig få någon vår i vårt avlånga land? Börjar bli riktigt trött på vädergudarna nu, det är en sak som är säker.




Nu sitter jag här under filten och försöker få upp värmen. Jag, syrran och Ursula (Gittans dotter) har varit ute och gått en lång runda här i Hällevik tidigare under kvällen. Var helt underbart vackert ute men brrr kallt det var! Har ännu inte fått upp värmen, nästan bud på att slänga in lite ved i kakelugnen ...




För övrigt har jag haft en fullspäckad dag på jobbet med våffelbak, lektioner och möten. Just nu känns det väldigt tufft, har alltid så himla mycket att göra. Hinner knappt fika på eftermiddagen för jag har något som ska rättas, planeras eller gås igenom. Problemet med mig är att jag blir så stressad när jag vet att jag har en massa som ligger och måste bli gjort, så jag är bara tvungen att ta tag i det direkt. Ibland får man kanske skylla sig själv, jag lägger kanske ner för mycket energi ibland .... Äh, jag vet inte, känns som jag bara svamlar men just nu känns det bara som det är så himla mycket med allting ...




Har i alla fall fått lära mig hur man knåpar ihop ett bildkollage. Söta Ursula hjälpte mig så nu kan jag också (förhoppningsvis) göra häftiga bildinlägg! ;)




Texten blev för liten, hmmmm, måste nog öva lite mer innan jag blir nöjd!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det roligt att trixa och fixa med bilder.
Ha en fin dag nu
Kram kram

In my house sa...

Visst är det himlans skoj att greja med bilderna!!!! fast jag har ett bildprog,,, gör du de genom photo shop????

Kram j

Grodmamman sa...

Kul att kunna göra collage med bilderna, det har jag inte lärt mig än!:)
Stressa inte ihjäl dig nu, det är ingen som tackar dig om du blir dålig p g a det. Ta hand om dig!
Kram

Anonym sa...

Hej tjejen! Tack för ditt svar om golvet. :)

Jag har pratat med gubben lite om att ha trägolv men han satte sig på tvären direkt. Det känns inte alls kul att planera något när vi vill så olika. :(

Ska ni ha trägolv i hall eller kök? Mattias säger att det inte är bra. :S Men förr hade dem ju trägolv där.

Suck! Får nog leva med golven vi har nu. Orkar inte ens tänka på det...:(


Kul för dig iaf som har fått ditt efterlängtade golv! Ska bi kul att se det på plats.

Kram & må så gott!

/Malin I&D