fredag 27 mars 2009

090327

Då var det fredag igen! Skönt som attan efter en intensiv vecka, som vanligt! När jag kom hem från jobbet kom mamma och syster och vi begav oss ut på en underbar promenad här i Hällevik. Solen tittade fram och det kändes faktiskt riktigt vårlikt. Snön har smällt bort nu också, hoppas VERKLIGEN inte den kommer tillbaka!
Jag, mamma och syrran har så himla kul tillsammans, vi tre är egentligen ganska olika men kompletterar varandra bra. Jag är så himla glad att jag har dem två och pappa med så klart! De ställer alltid upp om det är något, vilket egentligen inte är självklart för alla. Det finns faktiskt så himla mycket att vara tacksam för, detta kan man ibland komma på när man stannar upp och tänker efter ... Anledningen till att jag är så "djup" idag är att jag haft ett samtal med en person som sa en del saker som verkligen fick mig att tänka efter ...

Imorgon-kväll blir det lite fest för syrran med hennes kompisar eftersom hon fyllt år, kommer säkert bli nice! Ikväll chillar vi framför obligatoriska Let´s dance, är ju FINAL ikväll!!! Heja, heja Magnus & Annika!! Nu ska jag börjar med kvällens middag, hemmagjord pizza! Är så mumsigt om ni frågar mig och Pelle! ;)


Imorgon är jag "home alone" då sambon spelar fotboll hela dagen uppe i Småland. Planen är att jag ska måla klart fönsterna där uppe och jag skulle vilja en sväng till Kristianstad, men tror inte jag hinner med det tyvärr. Vi får helt enkelt se vad som händer!
Nej, pizza-bak var det! Trevlig helg till er alla!

Åhhh, vill ha sommar nu ...

Privata bilder

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härliga bilder!
Här blir det pizza från den närmsta pizzerian!:) Vi har varit på handbollsavslutning och då var det skönt att slippa laga mat när man kommer hem halv åtta!:)
Skönt med en dag ensam hemma också, det skulle jag gärna ha just nu!
Kram

Anonym sa...

Mysig helg till dig!

härligt du skriver om din familj, fint! Det är så sant att det finns mycket att vara tacksam över!

Kram

Anonym sa...

Ja, sommar hade passat fint. Här följt din blogg lite den senaste tiden... O märker att du e från skåne, lite nyfiken på var i skåne du bor, om man får fråga? Är nämligen själv från södra skåne. =) /lis

Anonym sa...

Visst är det underbart att det äntligen är helg!
Sommaren, ja den kan inte komma snabbt nog! Gud vad man längtar efter sol och värme.
Ha en riktigt skön helg nu P!
Kram

Anonym sa...

Aha, då ber jag om ursäkt. Var nästan säker. Men men, alla kan ha fel. =) Beundrar verkligen ert hem. Jätte fint. /Lis

Maria sa...

Hej Pernilla,

vilka vackra bilder, och den miljön har du bara en prommenad bort från dig. Härligt!

Ni verkar också ha en fin relation. Det är så härligt som mamma att ha det med sina döttrar. Det har alltid varit viktigt för mig. Finns inget bättre:)

Jag riktigt ser hur du yr runt i huset och tokfejjar med penseln i högsta hugg idag;-) Kör så det ryker och visa sedan!

Kram Maria