måndag 22 december 2008

Ledig!


Nu har jag jobbat sista dagen för det här året, känns så himla bra! Nu ska jag försöka ta det lugnt över jul och njuta av sällskapet av mina nära och kära samt all god julmat som det bjuds på! Vi tjuvstartar ikväll, jag och älskling, det blir julmat på menyn och en massa mys! Ska bli så skönt att få krypa ner i soffan och veta att man inte ska jobba imorgon, ja inte på två och en halv vecka! Det känns faktiskt väldigt lyxigt.
Köpte även de sista julklapparna idag. Herregud vad folk beter sig julhandeln! Trängs, knuffas och står upp på en när man ska betala! Jag är verkligen inte förtjust i att handla under dessa omständigheter, är man inte stressad innan så blir man! Men nu är det över för den här gången, nästa utmaning blir väl att trängas i mellandagsrean! =)
Längtar oerhört till julafton nu. Fick verkligen den rätta julkänslan igår när vi tog in granen. I år ska vi fira hos min underbara mormor och morfar. Blir lugnt och skönt. Älskar verkligen mormors julmat, det finns allt på hennes julbord! Vi har en traditionell jul med lutfisk, Kalle Anka, julbord och julklappsutdelning. Den traditionen vill jag hålla fast vid även när vi får egna barn ...

Hur ska ni fira er jul i år?



14 kommentarer:

Favoriterna sa...

Åhh, vad härligt det låter att vara ledig så länge. Själv jobbar jag inatt sen är jag ledig till nyårsafton. Vi ska fira jul tradionellt hos min mamma o pappa, med syskon o syskonbarn. Ska bli så mysigt.
Tack själv för din kommentar. Gustav är pigg ikväll men får vara hemma imorgon oxå pga magen.
Ha det gott och God Jul!!
Kram

SOFIE sa...

Hejsan! =) Gud vad kul och tack detsamma! Vad fint ni har/får det!! =) Gud så spännande att få se all renovering! Vad härligt med lite lång ledigt nu, ni får njuta för fullt! =) Massa bamse kramar!!

In my house sa...

Nämen plutte sluttan =) =) Jaaa, jag vet! jag ha vatt på Karlssons idag,,, men de va ju inte riktigt planerat.... Och jag hade SÅNT DÅLIGT SAMVETE när jag stod blen kuddarna,,, jaa, jag tänkte på dig!!! Men duu,,, jag ska nog dit imon igen,,, jag köper gärna om du vill ha (nu vet du ju hur dom ser ut) Men Andreas säger att det kostar rätt mycket å skicka dom!! Vill du ändå....??? dom kostar 99kr st....
- Hmmm, samvete såhär vid Juletiden *fniss*


Kraaamar josse

The Primetime family sa...

Harligt med julledighet!

Anonym sa...

Väldigt fin & inspirerande blogg

Malin Winbladh sa...

Alla mina syskon med respektive öck mina föräldrar kommer hem till oss, ska bli så myc´sigt. men vi har redan hunnit föräta oss under de tre dagar vi varit lediga... hoppas det blir lite snö så man kommer ut och rör på sig för det här gråvädret lockar inte till uteaktivitet...
God Jul
/Malin

Anonym sa...

Varför i hela friden färgar du inte håret (både uppe o nere, fniss) vitt också?!? Och hela kroppen när du ändå håller på??? Måste huset vara vitt inomhus (!) också?! VET du att det finns ANDRA färger???

Anonym sa...

PS Kom precis på en sak: GRANEN är ju GRÖN; herregud; skynda dig och färga den helt vit!!!!!!!!! Panik!

Från koja till slott sa...

Haha Anonym, där var du allt rolig! Du har tydligen inte läst hela min blogg, så du kan verkligen inte uttala dig! Och jo, jag funderar på att färga mitt hår och hela mig vit, bara DRÄNKA mig i vit färg!! Ska bli såååå FIN!!!

Vågar du inte ens skriva vem du är så är du allt bra ynklig!

In my house sa...

Hej snuttan.... Nämen,,, Ohhh Grrrr!!! det är ändå (knäppt) att det finns männsikor som orka ta sig tid och energi att skriva meningslösa kommentarer!!! I grund och botten är det alltid avundsjuka..... Din Anonyma "vän" va ju riktigt barnslig..... Varför i jissu namn sitter denna personen ens och kollar på Inredningsbloggar då???? där säkert 90% av alla gillar vita hem???? Knäpp och avis.....
- Längst ner på min blogg har jag nåt som heter (Live feed traffic) man ser typ vilka som är inne hos en,, om dom har en direkt länkad eller bland favoriterna "du vet" på datan,,, man ser tid, typ på datan, vilket nät, land, län m,m. Och faktiskt så ofta kan man räkna ut ett plus ett,,, (om de ä nån man känner, eller vet) Jag är till 99% säker på att de va en av döttrarna som bodde i vårat hus innan,,, vem annars skulle bry sig om jag visade Före bilder? och genom plats m,m. så tror jag de iallafall....
- Jag har många som jag vet,,, ofta är hos mig och kollar,,, dom vet vem man är och så,,, då kan dom la vara här inne och glo av ren NYFIKENHET.... Grrrr!!
- Jag tog ju bort dom anonyma inläggen ifrån henne,,, då höll hon på att tjata om varför jag tar bort de hon skriver... Grrrr! Sjuka människor... Konstigt oxå,, att man går liksom och retar upp sig,,, på de dåliga,,, istället för att tänka på alla snälla.... Jaja!!! Bestämm möte med den som ej ens vågar hitta på ett fake namn på torget,,, så möter jag upp *hahaha*** =)

- Jooo, det finns både gråa och beiga kuddar,,, min med stora stjärnan är grå (ljusgrå) den andra va oxå fin,,, men grått passade bättre här.... Kostnad är svårt,,, posten behandlar ju det som ett paket,,, det finns fast kostnader för vissa kilon,, hmmm! kommer inte ihåg... Jag kände och klämde på kudden,, den är ju liksom inte tung men i inte dun lätt och rätt så stor!!! Runt 100kr kanske,,, eller så är jag helt ute och cyklar...???

Om du sover nu,,, så hörs vi imon,,, jag sitter uppe ett tag till (hehe,,, det är nu det är lugnt och skönt,,, att glutta runt här)

Kram kram josse

In my house sa...

Nattugglan här.... Jag köper två gråa till dig imon,,, med den stora stjärnan.... Det är ju inte säkert att det blir så dyrt att skicka,,, och 99kr är ju billigt för kudden...
- Huu, ja jag är oxå sån som går och maler och maler i huvudet när någon krabbar liksom,, såå jäkla drygt! Låt henne hållas och svara inte,,, så att hon fattar att du inte bryr dig,,, då slutade min stalker =) =)

- Har varit så dålig på att kommentera på några dagar,,, ett nytt inlägg går ju liksom fort om man vet vad som ska skrivas... så man behöver lite mer lugn - som nu, när man ska kolla runt!!!!

Sov så gott sen =) ;)

Från koja till slott sa...

Tack Josse, verkligen jättesnällt av dig!! Kuddarna är ju jättefina, har letat länge efter sådana! Tänk att det fins så snälla människor!

Nej du, nu ska jag nog ta och lägga mig iaf!

Borde ju du med göra !! =)

Kramar Pernilla

Maria sa...

Hej Pernilla,

i år firar vi jul i det nya huset och det ska bli så härligt!

Julledigt och hemma med familjen, sååååå skönt ska det bli.

Ha en riktigt härlig jul!

Kramar Maria

Fröken Fräken sa...

Sista dagen på jobbet idag, sedan två veckors ledighet! Så skönt!!! Även om jag ingalunda har tänkt ligga på latsidan...

Här firar familjen hemma hos pappa under dagen, sedan firar jag och herr Fräken för oss själva på sena kvällen. Ikväll är det ju lite förjul när lite andra traditioner ska upprätthållas; äta någon ickejulig mat (typ hämtpizza) se på Ensam Hemma (fast det vägrar herr Fräken) och fixa de sista rimmen. Det blir nog en bra kväll!

Ha en riktigt härlig jul!