lördag 27 december 2008

Projekt strömbrytare

Idag hade jag tänkt att testa att spraya strömbrytarna här hemma. Har köpt svart spray-färgBiltema, får väl se hur det blir! Har blivit så inspirerad av andra bloggerskor som gjort detta att jag måste testa det själv! Sambon är väldigt skeptisk, han tycker det är bättre att vi köper nya istället. Men jag vill först se hur detta blir. Tror det kan bli riktigt snyggt med svarta strömbrytare till de vita väggarna ...
Annars har jag bara städat idag. Var välbehövligt efter juldagens fest här hemma. Snacka om att jag putsade och fejade här innan festen, onödigt egentligen med tanke på hur jäkla skitigt det var här efteråt! Men man vill ju heller inte bjuda in sina vänner till ett smutsigt hus, eller vad säger ni??
Nej, nu ska jag gå loss med spray-burken!
See ya!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Det fungerar faktiskt rätt så bra att spraya strömbrytare. Jag gjorde det i vår gamla lägenhet, där vi hade svarta kontakter som istället blev vita. Tyvärr slits det rätt bra på strömbrytare och det finns viss risk att du får spraya om efter ett tag. Det fick i alla fall jag göra, men annars fungerar det galant!

Lycka till och god fortsättning!

Anonym sa...

Det är ett evigt städande :) bra ide att spraya ska lägga det i minnet.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
goooooood girl sa...

your blog is feel good......

Fröken Fräken sa...

Det är roligare att testa och göra om de gamla strömbrytarna än att direkt köpa nya. Själv är jag på jakt efter nya, fast gamla, höljen till mina strömbrytare. Själva "kåpan", eller vad den nu heter på elektrikerspråk, har nämligen spruckit men jag vill inte byta ut mot någon modern variant.

Bra med rea så att man kan slå till och få en tv med bättre pris, själv har jag funderingar på en ny dator, vissa tycker nämligen att min börjar ha gjort sitt...

Mathias Forsström sa...

Du får gärna posta lite bilder sen på det färdiga resultatet. Är själv lite inne på att göra samma sak. Som sagt, det är nog snyggt med svarta strömbrytare på vita väggar.

Malin Winbladh sa...

Det har jag aldrig hört om, hoppas det blir bra.
God fortsättning
/Malin

Linda -Galleri Palla sa...

Ojoj, vad kul att ni ska spreja! Det blir bra, jag lovar!! Tänk att ta flera lager i omgångar så det inte rinner :) KRAM!!