torsdag 11 december 2008

Tack!

Vill bara säga tack så jättemycket för de fina kommentarerna angående vår lilla Esther, det värmer oerhört mycket ska ni veta! Som sagt, man fäster sig väldigt mycket vid de små liven och jag är en väldigt blödig person. Idag känns det lite bättre, men kommer aldrig glömma det lilla livet. Funderar också mycket på om vi gjort något fel? Får man väl aldrig veta ... Vi har i alla fall bestämt att vi ska behålla den svarta vilden istället. Igår fick han även ett namn, lilla Alfons. Passar detta lilla busfrö bra tyckte både jag och sambon. Hoppas nu bara allt går bra med de två som är kvar ...
Imorgon blir det antagligen en tripp till IKEA i Älmhult. Behöver köpa mer golv till hallen där uppe, rullgardiner till sovrummet, lampor i lilla och stora hallen samt annat nödvändigt. Hoppas verkligen det blir av, ska tydligen snöa en del imorgon. Får hålla tummarna att sambon går med på att köra!

Lite saker jag funderar på ...
Rullgardinen Tupplur till sovrummet. Måste ha en mörkläggande eftersom solen skiner rakt in på morgonen på den sidan.


Klädhängare till lilla hallen

Lampa till lilla hallen


Snyggt tyg, stort användningsområde!


Juligt tyg till köket funderar jag på ...


Nu är det väl så typiskt att det mesta är slutsålt, brukar vara så när jag ska ha något på Ikea!

Bilder lånade från Ikea

8 kommentarer:

Brunkullan sa...

Mycket fint du planerat köpa! Hoppas det finns nu bara!

Så bra att ni behåller en katt ändå:) Alfons på ett busfrö passar nog bra;)
Susanne

Anonym sa...

Blir nog bra med det lilla busfröt. ;)
Ja det händer ju rätt ofta att saker är slut på IKEA.
Själv är jag ju bortskämd med att ha det 15minuter bort med bilen , så det är ju bara åka tillbaka en anna dag. Men jobbigare för dem som får åka en bit.
kram kram

Malin Winbladh sa...

Hoppas det finns på plats ofta tycker jag man bara hittar hälften men och andra sidan plockar man ofta på sig en hel del annat;-)
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

Vad mycket fint du funderar på att köpa. Ska hålla tummarna att det inte är slut.

Vad tråkigt att hon somnade in. Blev alldeles tårögd då jag läste ditt inlägg. Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Så tråkigt att höra om er förlust! Klart det känns sorgligt när man förlorar ett kärt husdjur. Hoppas ni får mycket glädje över det busfrö som ni behåller!

Herr Fräken åker till IKEA imorgon, och fastän jag nyss varit där har jag naturligtvis kommit på lite fler saker som jag "behöver"...

Från koja till slott sa...

Fröken Fräken: Oj då! Vågar du släppa dit Herr fräken helt solo? =)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hallå tjejen!

Fint med ditt bildsnö:-)

Men vad sorgligt med Ester, hon var söt som en liten kattdocka:-(

Anonym sa...

Jag ser bara ett enda i och för sig ganska stort men ändock plus med dig och din blogg och det är att du verkar älska djur och verkar uppriktigt sörja stackars kisebebben. För det ska du ha credit, f ö så måste jag bara fråga: HAR DU ÖVERHUVUDTAGET HÖRT TALAS OM NÅGON ANNAN FÄRG ÄN VITT?!?!?!?!?!?!
MÅR ILLA OCH KRÄKS NÄR JAG SER ALLA DINA BILDER SOM ÄR SÅ STERILA, ÄR DET ETT SJUKHUS DU INREDER MÅNNE?!? RÖTT ÄR JULENS FÄRG, VET DU, LIKSOM GRÖNT OCH ETT HEM SKA I FÖRSTA HAND VARA MYSIGT OCH HEMTREVLIGT, INTE EN UTSTÄLLNINGSLOKAL. JAG TYCKER VÄLDIGT SYND OM DIN STACKARS GUBBE SOM MÅSTE VARA EN MAXIMAL TOFFEL UTAN NÅGON SOM HELST EGEN VILJA OCH STAKE.