onsdag 3 december 2008

Min vän ...

Känner mig superduperdålig på att blogga just nu! Har fullt upp hela tiden, vilket gör att bloggen tyvärr blir lidande! Är visserligen inte bara bloggen, arbetet här hemma har inte heller varit det bästa de senaste dagarna. Men nästa vecka när dansuppvisningarna är avklarade tar jag nya tag! Det lovar jag! Snart är det ju jul och då har man nästan tre veckors ledighet, mycket välbehövligt säger jag bara! Ska bli sååå skönt att bara kunna ägna sig åt huset på heltid!

En rolig sak är dock att min vän Oksana förmodligen kommer ner hit till Hällevik i helgen. Är väl inte helt hundra ännu, man vet liksom aldrig med henne! Hon är i alla fall en urgo tjej som flyttat till ett helt främmande land med en minst sagt annorlunda kultur mot vad vi har här i Sverige, nämligen Saudiarabien. Hon flyttade dit eftersom hennes pojkvän har börjat spela fotboll där nere. Jag beundrar henne supermycket, hon har klarat omställningen jättebra! Jag hade nog inte kunnat anpassa mig så bra, det finns ju så mycket regler för oss kvinnor där nere vad man får och inte får göra! Bland annat måste hon ha en abaja på sig, dvs en slags täckande kappa där hon i princip inte får visa något, förrutom ansiktet! Ja, vi vet nog inte hur bra vi har det här i Sverige egentligen! Men som sagt, vad gör man inte för kärleken??

I alla fall, hon har också en blogg, kika gärna in där! Hon berättar bland annat hur det är att leva i Saudiarabien och hur hon anpassar sig efter deras sätt att leva. Just nu anordnar hon en tävling där man kan vinna smink, så passa på att kika in!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt med besök från en kär vän.
Kram

Anonym sa...

Hej hej!
Oksana är så söt tycker jag. :)
Så coolt att känna henne. :)

Kram Malin

Linda -Galleri Palla sa...

Ja vad gör man inte för kärleken? :)