söndag 14 december 2008

Omöjligt!


Tredje advent idag, tiden flyger verkligen fram! Och jag som bara har fixat två julklappar än så länge, kan säga att jag känner mig en aning stressad! Besöket på IKEA blev i alla fall lyckat som jag skrev tidigare. Fick med mig en hel del hem, men ville köpt mycket mer. Får ta allt i omgångar, blir bäst så både för plånboken samt för vår ork. Man ska ju trots allt montera ihop och sätta upp alla saker man köpt, och för oss lyckas det alltid strula. Fattas det inte en del eller något annat så är det något annat som krånglar!

Jag köpte lampan Knappa som vi ska ha i stora hallen. Tänkte att det skulle väl inte vara något problem att sätta ihop, men tji fick jag! Satt tre timmar igår med denna jäkla lampa, och tror ni det blev rätt?? Nej då, när jag trodde jag hade fått kläm på hur alla bitar skulle sitta så märkte jag att det fattades en bit! Jag vände och vred på den men det blev helt fel liksom! Vet ju hur den ska se ut, men min såg långt ifrån ut som det! Blev så förbannad att jag tog med lampan till min vän Lina, där vi tjejer träffades igår, i hopp om att de kunde hjälpa mig. Tog även med instruktionshäftet, för att även de skulle kunna konstatera att det är världens sämsta beskrivning på lampjäveln. Lina vände och vred lite, och till slut sa hon; men Pernilla, du har ju satt allting upp och ner! Ja, vad säger man .... ? Tjejerna fick sig i alla fall ett gott skratt!


Gör ett nytt försök idag, återkommer med resultatet ..... Om jag inte blir för förbannad!







Lampan från helvetet och den absolut skitkassa beskrivningen! Kanske är det jag som är trög, men detta är som rena grekiskan för mig! Just den här sidan fattade jag ju, men sen blev det inte alls lätt, för mig i alla fall .... =)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy för dåliga beskrivningar.:(

Anonym sa...

Har också satt ihop 2 sådana lampor...inget kul..usch:( Kram