söndag 7 december 2008

Mer jul i vårt hus

I helgen har vi fått in lite mer jul i vårt hus. Längtar så tills vi ska ta in och pynta granen, då är julen verkligen fullbordad!













Vi kallar tomten på kakelugnen för Gandalf, han ju lite lik honom i sagan om ringen! Förresten
måste jag bara få säga att kakelugnen är så fantastiskt vacker!
Helt klart den finaste möbeln i hela huset.
Tänk vad bra den kommer göra sig när allt här nere är klart!
Den söta ängeln fick jag av svärmor. Även hon har en "look alike", nämligen
Marilyn Monroe! Viss ser ni likheten?



8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har pyntat:) Slingan med en massa stjärnor är fin fin! Tack för din kommentar inne hos mig. Kram

Anonym sa...

Kan vi inte få se en helbidl av kakelugnen?
Och jag förstår precis, längtar också efter att ta in granen:)

Anonym sa...

jada det gick bra idag:) Jag var lite nervös i början bara. Sen började kassan krångla för att jag tryckt till någon skum knapp...hehe. Har ju knappt lärt mig den, men det löste sig sen. Naeee jag ska inte bli mamma på ett bra tag:P Men Bollen kommer ju bli som en liten bebis. Kram

Mjuka sa...

Ser jättefint ut hos er!!
Ha en fin vecka
kramar Malin

Anonym sa...

Härligt med kakelugn.Ser jättefint ut.
Längter med efter när granen ska kläs.
Kram kram

Maria sa...

Åh en kakelung, är grön av avund!!!
Trappan hemma hos oss är målad i fluggers halvblanka färg, men det blir snyggt villket som tycker jag!

In my house sa...

Hej hej.... Ååååå, vad mycket kul du har visat sen jag var här inne.... Gillar oxå den klockan,, med ensamma siffror och visare :)
- Vi gillar inte heller russin,,, jag trycker i dom,, och pillar ut dom det första jag gör när dom ska ätas,,, skrattar åt mig själv när jag envisas med att trycka i dom....

- Du frågade om matt och blank färg... Vi har blank lackfärg på alla lister, runt dörrar, dörrar jaa typ allt sånt! Mycket pga att det går lättare att torka av en blank yta,,, men gillar även när det är lite blänk,,, känns lite lyxigt!!! Så vår trapp har blank lackfärg....

- Va kul med dsansuppvisning,,, så du är en dansare =) kul... Tony,,, hehe! han bor väl här i krokarna, nu!!!

Ha de så gottit kramar josse

jennyk sa...

Jag är avundsjuk på er som har en kakelugn! Gandalfen är riktigt fin