tisdag 30 december 2008

Randigt

Grundning pågår av trappan, sambon målar för fullt! Jag känner mig inte på topp idag, hängig och lite förkyld så jag tar det lugnt! Tänkte försöka ta mig ut på en uppfriskande promenad nu, har faktiskt blivit lite vinter här nere i Blekinge också.


Imorgon är det Nyårsafton. Jag och älskling ska vara hemma här och mysa med god mat och lite vin. Fanns inget speciellt som vi ville göra detta året, blir lugnast att vara hemma. Vi bor ju så också att det är svårt att ta sig hem på natten om man ska in till kompisar som bor i Sölvesborg. Det är ju inte heller så lätt att få en taxi på Nyårsafton, den erfarenheten har vi fått sen tidigare! Nej, vi ska stå på vår balkong och skåla tid tolvslaget istället och blicka ut över Hällevik ...


Vad ska ni göra på Nyår?

Den än så länge randiga trappan ...
Privat bild

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAG ÄR BARA NYFIKEN:
HAR DU MÅLAT DIN STACKARS STACKARS KILLES LEM VIT ÄN, HAHAHAHAHAHAHA???
SÅ HAN PASSAR IN I HUSET???

Från koja till slott sa...

Anonym: Det var hemskt vad du har bekymmer om min sambo, vad bryr du dig om det egentligen? Och du, det är ganska pinsamt att du kikar in här hela tiden och engagerar dig i mitt fula hus och min fula inredning som BARA går i vitt!! Man kan ju nästan tro att du bryr dig! Haha, så himla patetiskt må jag säga. Vissa har väl inget liv!

Maria sa...

Hej lilla vännen, vad trist att du fått en störd typ på halsen.

Det är inget att bry sig om. Förmodligen är det ett patetiskt litet avundsjukt kräk som inget har att göra med sitt liv. Det är bara att ignorera sådana och inget att lägga energi på.

Vi är många som gillar dig och ditt sprudlande sätt att beskriva hur du omsorgsfullt inreder ert fina VITA hem.

Kram på dig och ett riktigt gott slut och underbart nytt VITT år önskar jag dig och din käraste!

// Maria

Fröken Fräken sa...

Ja, det är märkligt vad folk ska lägga sig i andras liv, har de inget annat att göra?!

Här har jag inte alltid så gott om energi, du skulle se vilka rejäla sovmornar det blir här!... men nu när jag ser mig omkring på stöket här börjar det klia i röja- och pysslanerven. Ni har ju rätt rejäla projekt igång så inte undra på om ni blir trötta emellanåt..

Gott nytt år!!

Anonym sa...

Hej !
Du ska inte bry dig om sådana elaka kommentarer.Ha ett underbart gott nytt år.
Kram Helena