fredag 19 december 2008

Mina underbara elever!

Idag har vi haft julavslutning med eleverna på skolan där jag arbetar. Jag undervisar invandrare i Svenska, ett fantastiskt roligt och givande arbete. Dagen avslutades med att jag och även de andra lärarna överöstes med presenter och blommor. Dessa människor är så fantastiskt tacksamma och underbara. Deras sätt att tacka oss för vad vi gör för dem är att ge oss gåvor av alla de slag, och då menar jag verkligen alla slag! Vi har sagt till dem att de absolut inte behöver köpa massa saker, men de verkar strunta i det. Istället blir de förolämpade om man inte tar emot deras presenter. Ja, de är för härliga tycker jag! Vi är deras trygghet här i det nya landet som de uttrycker det ...
Detta är lite av de saker jag fick av mina gulliga elever ...

Detta fick vi av Gymnasieförbundet. Man får gå in på Godrelation och välja en av deras fina saker. Det blir sedan levererat hem till dörren, inte illa!


Choklad .... Mums!

Ett tårtfat i tre våningar. Tydligen är det någon slags tradition att man får ett sådant som Muslim när man gifter sig. Haha, anar en pik från vissa av mina elever!


Detta var det absolut mest oväntade måste jag säga! Kan ni gissa vad det är??



Jo, en super sexig neglié med tillhörande trosor. Höll på att dö när jag såg det! Man kan tro att jag fått det av Pelle, men nejdå, av en muslimsk kvinna i min klass! Undra vad de har för tankar om mig egentligen! Haha!


Och blommor så klart ...



Många fina presenter som jag blev oerhört glad och tacksam för!
Ikväll vankas det 55 års-fest för min morbror, ska bli skojsigt!
Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad skoj med en massa julklappar:) Den röda klappen var väl lite speciell...hehe. Inget ont mot klappen, men det känns som du sa som en sak en pojkvän köper...moahahaha! Snällt i alla fall. Kram och trevlig helg!

Linda -Galleri Palla sa...

Vad roligt!! har också arbetat med människor med varierande bakgrunder och det var superkul och givande :) Brukar dock undvika begreppet "invandrare" för när ska de få sluta vandra ;)

KRAM